تلاش قضات برای تحقق عدالت در همه عرصه‌ها

اقتصاد ایران: معاون اول قوه قضائیه گفت: قضات برای تحقق عدالت آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا پیوست عدالت را در تمام عرصه‌ها به جریان بیندازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز، ۲۹ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس که در شیراز برگزار شد، با اشاره به وقایع دنیای کنونی، جنایت صهیونیست‌ها را در کشتار گسترده مردم فلسطین و لبنان محکوم کرد و افزود: در دنیای امروز با ظلم گسترده مواجه هستیم و دولت‌های مدعی حقوق بشر در مقابل این همه جنایات سکوت کرده‌اند و ظلم مضاعف علیه فلسطینیان انجام می‌شود اما با این حال مردم فلسطین به پذیرش ظلم عادت نکرده‌اند و شرافتمندانه و عزتمندانه در برابر دشمن سفاک خود ایستاده‌اند.

وی همچنین کشتار کودکان و زنان را در نوار غزه محکوم کرد و گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی چگونه کودکان و زنان و پدران بی‌گناه را می‌کشد و هر آنچه که می‌بیند را تخریب می‌کند و از هر وسیله و ابزاری برای کشتار گسترده انسان‌ها استفاده می‌کند.

خلیلی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی پیروز میدان نیست و شکست خورده میدان است، گفت: پیروزی برای جبهه‌ای است که اندیشه آن در سراسر جهان برای آزادگان جهان مانده و می‌ماند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مقوله عدالت تأکید کرد و افزود: امروز نیاز داریم که عدالت دغدغه همگانی باشد.

وی به نقش قضات در تحقق عدالت اشاره کرد و افزود: قضات برای تحقق عدالت آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا پیوست عدالت را در تمام عرصه‌ها به جریان بیندازند، لذا باید به اهمیت کار خود واقف باشند و بدانند که در کجای تاریخ ایستاده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باید به آئین دادرسی و قوانین موضوعه توجه داشته باشیم، افزود: البته اهتمام هم بر همین نکته است که توجه دقیقی به رعایت قوانین شود.

خلیلی تصریح کرد: در نحوه رسیدگی و اجرا باید به قانون توجه شود، لذا اگر به قانون توجه نشود، قطعاً به گزاره‌های صداقت نخواهیم رسید، بنابراین زمانی قاضی می‌تواند به گزاره صدق برسد که ملاک او قانون باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ