برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در دومین سالگرد شهدای حرم مطهر

اقتصاد ایران: شیراز- سرپرست معاونت فرهنگی حرم شاهچراغ(ع) با اعلام برنامه های دومین سالگرد شهدای حرم مطهر گفت:این برنامه ها در راستای برگزاری اجلاسیه ۱۵ هزار شهید فارس با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حرم شاهچراغ (ع)، سیدمصطفی شجاعی ضمن عرض تسلیت شهادت مجاهد قهرمان، یحیی سنوار، گفت: این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود که تا آخرین قطره خون، شجاعانه به مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونی ادامه داد و تصویر او در واپسین لحظات زندگی، تابلویی باشکوه از مقاومت را ترسیم کرد.

وی ادامه داد: به برکت خون پاک این شهید قهرمان و دیگر شهدای والامقام طریق القدس، درخت مقاومت تنومندتر و شعله‌های ظلم‌ستیزی و مبارزه علیه این رژیم سفاک فروزان‌تر از قبل خواهد شد و آرمان رهایی قدس، توسط هم رزمان این شهید عزیز در جبهه سرافراز مقاومت با قوت بیشتر پیگیری و محقق خواهد شد. همانا پیروزی مستضعفان، وعده الهی است.

سرپرست معاونت فرهنگی حرم مطهر در ادامه به شهدای والامقام حرم مطهر اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم، این حادثه تلخ را موجب داغدار شدن دل‌ها، اما پُرمعنا و ماندنی در تاریخ ایران خواندند و بر این نکته تاکید کردند که باید دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیه را مثل قضیه عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند؛ لذا انتظار است دستگاه‌های فرهنگی ذی‌ربط و از جمله رسانه‌ها در این امر بیش از پیش اهتمام ورزند.

شجاعی در ادامه به تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهدا پرداخت و گفت: در این برنامه‌ها که در راستای برگزاری کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود، چهارشنبه دوم آبان‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخن می‌پردازد و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سید مجید بنی فاطمه، میثم مطیعی، سید رضا نریمانی، محمد حسین پویان فر، مهدی رسولی و علی‌اکبر افخمی مرثیه‌سرایی می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) تصریح کرد: پنجشنبه ۳ آبان‌ماه، از ساعت ۱۶ در صحن احمدی (ع)، آئین گلباران قبور مطهر شهدای آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام، با حضور خدام حرم مطهر و خانواده‌های معزز این شهدای والامقام برگزار و در ادامه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا، حجت‌السلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی به ایراد سخن خواهد پرداخت و در مراسمی با اجرای نجم‌الدین شریعتی، سید مجید بنی فاطمه، مرثیه‌سرایی و احمد بابایی شعرخوانی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ