عبدلی: راهکار کاهش مهاجرت‌ها، اصلاح ساختارها و واقعی‌سازی تعرفه‌هاست

اقتصاد ایران: حسین عبدلی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، به بررسی علل مهاجرت پزشکان و پرستاران پرداخته و تأکید کرده است که افزایش ظرفیت پزشکی و پرستاری نمی‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش مهاجرت‌ها باشد. او معتقد است که مشکلات ساختاری و عدم رضایتمندی در بخش درمان، عوامل اصلی این پدیده هستند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خانه ملت،عبدلی با انتقاد از افزایش بی‌رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، گفت: «در حالی که شاید به افزایش ظرفیت نیاز باشد، اما زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نیست و این وضعیت می‌تواند به بدنه پزشکی آسیب وارد کند.» او بر لزوم بررسی کارشناسی قبل از اتخاذ چنین تصمیماتی تأکید کرد و خاطرنشان کرد که «این افزایش ظرفیت بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها به مشکلات بیشتری منجر خواهد شد.»

وی افزود: «مهاجرت پزشکان و پرستاران، پدیده‌ای ناخواسته است و ناشی از فشارها و نارضایتی‌های موجود در نظام سلامت است. این افراد به دلیل ناچاری و عدم رضایت از شرایط کاری خود، به فکر مهاجرت می‌افتند.»

عبدلی بر این باور است که اصلاح ساختارها و بررسی دلایل مهاجرت باید در اولویت قرار گیرد. او به پایین نگه‌داشتن تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: «سال‌هاست که به جامعه پزشکی فشار وارد شده و تعرفه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که رضایتمندی در بخش درمان ایجاد نمی‌کند. در حال حاضر، بهترین زمان برای اصلاح تعرفه‌ها توسط وزارت بهداشت است.»

عبدلی همچنین بر لزوم تقویت بیمه‌ها و واقعی‌سازی تعرفه‌ها تأکید کرد. او بیان داشت: «اگر قرار است قشر محروم جامعه حمایت شوند، باید بیمه‌ها تقویت شوند و نباید هزینه‌های درمانی از جیب مردم و کادر درمان پرداخت شود.»

به گفته عبدلی، برای حل مشکل مهاجرت پزشکان و پرستاران، نیاز به رویکردی جامع و ساختاری است که علاوه بر افزایش ظرفیت، به اصلاحات واقعی و تقویت نظام بیمه‌ای نیز بپردازد. این تغییرات نه تنها به حفظ کادر درمانی کمک می‌کند بلکه به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی نیز منجر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ