کاهش ۲۰.۷ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۲۰.۷ درصدی آمار مجموع متوفیات حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی در پنج ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از کاهش ۲۰.۷ درصدی آمار مجموع متوفیات حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی و کسب رتبه دوم در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ و مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: علی‌رغم افزایش سفرها و تردد در محورهای برون شهری استان، با اقدامات ایمنی صورت پذیرفته در این محورها تلفات جاده‌ای در سال جاری ۲۰.۷ درصد کاهش داشته که منجر به کسب رتبه دوم در ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ در کاهش تلفات جاده‌ای شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اقداماتی نظیر آشکارسازی و رفع بسیاری از نقاط پرحادثه، افزایش گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس جاده‌ای، اجرای طرح کنترل و نظارت حمل و نقل عمومی جاده‌ای، آشکار سازی وسایل نقلیه هدف، آموزش و ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب پذیرجاده ای، ارتقای ایمنی حریم راه‌ها، هماهنگی بهینه با پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در زمینه ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای را از عواملی عنوان کرد که دستیابی به نتیجه یاد شده را محقق کرده است.

جلال زاده اظهار امیدواری کرد: با بررسی دقیق عوامل وقوع سوانح رانندگی و ریشه یابی آنها و ارائه راهکارهای مؤثر، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و همچنین رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای، ضمن استمرار روند کنونی کاهش تصادفات، تا پایان سال جاری نیز شاهد کاهش آمار سوانح رانندگی در استان خراسان جنوبی باشیم.

وی به شروع اجرای طرح‌های آگاهی بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی و آموزش و ارتقای ایمنی میان کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در سطح استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های ایمنی امسال نیز با عنایت به تأثیر قابل ملاحظه اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد طرح‌هایی نظیر واکاوی تصادفات مهم جاده‌ای را اجرا کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ارتقای ایمنی ویژه کاربران آسیب پذیر، آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به کاربران آسیب پذیر جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت حمل و نقل عمومی، ارزیابی اثر بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای به منظور افزایش کارآیی و کارآمدی شیوه‌های نظارتی جاده‌ای اجرا می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ