شناسایی ۱۵۰۰ کالای غیر استاندارد در خراسان‌جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از شناسایی هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دستورانی صبح یکشنبه در همایش روز جهانی استاندارد گفت: مهم‌ترین شاخص در نظارت‌ها وجود آزمایشگاه است لذا برای تجهیز آزمایشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی اقدام کردیم که در این راستا آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در دو سال گذشته به ۱۲ مورد افزایش یافت.

به گفته وی در بخش دولتی هم آزمایشگاه اداره کل را فعال کردیم و در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز این آزمایشگاه از اعتبارات ملی و دو میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی هزینه کرده‌ایم و برای پرداخت سه میلیارد تومان هم قول داده شده است.

وی افزود: سال گذشته هزار و ۲۰۰ آزمایش را انجام دادیم و آزمایشگاه این اداره کل در دو هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

دستورانی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ما نظارت بر بازار است که در این مدت ۹ هزار بازرسی با هدف فرهنگ سازی انجام دادیم و هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد شناسایی و از دسترس مردم خارج کردیم.

وی تصریح کرد: ۳۲۲ نمونه از کالاهای مورد نظر نمونه برداری کردیم و برای اولین بار همه ۳۰۳ پروانه معتبر استاندارد را به موقع بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه ایمنی آسانسورها را در استان سه برابر کردیم، افزود: بررسی ۱۰۰ درصد پروانه استاندارد ۲۶ واحد بتن را در دستور کار قرار داده‌ایم و آزمایشگاه بتن را تجهیز کردیم.

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: ۱۷۱ نمونه برداری از آهن آلات موجود در استان را انجام دادیم که ۵۰ درصد آن عدم انطباق خورد و از ۲۶ جایگاه سی ان جی که در استان داریم ۷ جایگاه برای رفع عدم انطباق بسته شد.

دستورانی تصریح کرد: برای اولین بار هزار و ۱۰۰ ترازوی استان را بررسی کردیم که در بعضی از موارد تخلفاتی وجود داشت که برای اصلاح آنها اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم روز جهانی استاندارد در تهران از دو واحد نمونه کشوری تروند زعفران و کویر تایر به دلیل رعایت شاخص‌های استاندارد در خراسان جنوبی تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ