چین، موتور محرک گذار جهانی به انرژی پاک

اقتصاد ایران: آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد که بازار جهانی در حال ورود به "عصر برق" به رهبری چین است، و تقاضا برای سوخت‌های فسیلی از پایان دهه جاری میلادی روند نزولی خواهد داشت.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد که بازار جهانی در حال ورود به "عصر برق" به رهبری چین است، و تقاضا برای سوخت‌های فسیلی از پایان دهه جاری میلادی روند نزولی خواهد داشت.

در گزارش سالانه چشم‌انداز جهانی انرژی که روز چهارشنبه منتشر شد، این آژانس تأکید کرد که تولید انرژی پاک با سرعتی "بی‌سابقه" در حال پیشرفت است، زیرا تولید باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی به دلیل صنایع مختلف، خودروهای برقی و پایگاه‌های داده افزایش می‌یابد.

به گفته این سازمان، چین علیرغم اینکه همچنان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت جهان است، انتظار می‌رود تا سال 2030 تقریباً 60 درصد از کل ظرفیت انرژی تجدیدپذیر نصب شده در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، فقط تولید برق خورشیدی چین در مسیری است که تا دهه آینده از کل تقاضای برق ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.

طبق گفته این نهاد نظارتی، درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه فشار بر سیستم انرژی جهانی و نیاز به سرمایه‌گذاری برای سرعت بخشیدن به گذار به "تکنولوژی‌های پاک‌تر و ایمن‌تر" را آشکار کرده است.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در این باره توضیح داد: در تاریخ انرژی، ما شاهد عصر زغال سنگ و عصر نفت بوده‌ایم.

وی افزود: ما اکنون با سرعت به سمت عصر برق در حال حرکت هستیم که سیستم انرژی جهانی را در آینده تعریف می‌کند و به طور فزاینده‌ای بر پایه منبع پاک برق خواهد بود.

این آژانس همچنین اعلام کرد که سال گذشته حجم بی‌سابقه انرژی پاک از جمله بیش از 560 گیگاوات (GW) ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در سطح جهانی وارد بازار شد.

در این گزارش آمده است که سالانه تقریباً 2 تریلیون دلار در پروژه‌های انرژی پاک در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌شود که تقریباً دو برابر مقدار سرمایه‌گذاری شده در سوخت‌های فسیلی است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ