توافق امنیتی میان سومالی و اوگاندا

اقتصاد ایران: سومالی و اوگاندا در خصوص تقویت همکاری‌های امنیتی تجاری میان دو کشور توافق کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی با سفر به اوگاندا با «یووری موسونی» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره موضوعات مهم دوجانبه و تحولات منطقه‌ای  جهانی با او گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار رئیس جمهوران سومالی و اوگاندا با شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفتند: در این دیدار  مسائل حائز اهمیت برای دو کشور از جمله وضعیت امنیتی سومالی در شاخ آفریقا  مورد بحث و تبادل نظار قرار گرفت.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این سفر دو کشور توافق کردند همکاری‌های امنیتی و تجاری میان سومالی و اوگاندا تقویت و از نیروهای امنیتی سومالی و صلحبانان جدید اتحادیه آفریقا در این کشور حمایت شود. همچنین دو کشور ملزم به افزایش سرمایه گذاری و گسترش روابط تجاری شدند.

بر اساس توافق امضاء شده میان سومالی و اوگاندا، عضویت جدید موگادیشو در جامعه شرق آفریقا ( اوگاندا، کنیا، تانزانیا، بورندی ، رواندا و سودان جنوبی ) و کرسی آتی سومالی در شورای امنیت (2026-2025 ) به رسمیت شناخته شد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: ارتش فدرال سومالی با انجام عملیاتی در ایالت ماداگ واقع در مرکز این کشور توانست 30 تن از عناصر الشباب از جمله دو فرمانده برجسته این گروه تروریستی را به هلاکت برساند.

در این عملیات خسارت فراوانی به الشباب وارد شد به گونه‌ای که موجب اختلال در فعالیت این گروه در این ایالت شده‌ است.

الشباب یک گروه تروریستی وابسته به القاعده است که بیش از دو دهه است ثبات و امنیت سومالی را از بین برده و کشورهای شاخ آفریقا را تحت تاثیرعملیات‌های تروریستی خود قرار داده‌ است.

با ورود «حسن شیخ محمود» به کاخ ریاست جمهوری سومالی یک همگرایی برای ریشه کنی الشباب به وجود آمد و مردان مسلح قبایل در کنار ارتش فدرال سومالی قرار گرفتند و با انجام عملیات‌های متعدد علیه الشباب بخش زیادی از خاک سومالی را از لوث این گروه تروریستی پاکسازی کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ