۱۲ هزار اعمال قانون برای خودروهای دودزا در پایتخت

اقتصاد ایران: رییس پلیس راهور پایتخت از ۱۲ هزار اعمال قانون برای خودروهای دودزا در پایتخت خبر داد و گفت: ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های تهران فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در برخورد با خودروهای دودزا با ۳ موضوع دودزا، نقص فنی، معاینه فنی، رو به رو هستیم.

سردار موسوی پور با بیان اینکه سلامت فنی خودرو و معاینه فنی وسایل نقلیه هم از نظر ایمنی خودرو و تصادفات و هم از نظر آلایندگی‌های زیست‌محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری حدود ۱۲ هزار دستگاه از خودروهای دودزا اعمال قانون شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته که ۹۷۱۲ فقره معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سردار موسوی پور گفت: در شش ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۹۵۳۶۵ مورد اعمال قانون در خصوص نقص فنی خودروها داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: ایجاد گشت مشترک، تست کنار معابر، معاینه فنی خودروهای سنگین، استقرار تیم‌ها در بزرگراه‌های مهمی چون آزادگان و اخذ تست آلایندگی از خودروهای دودزا و ابطال معاینه فنی خودروهای فاقد شرایط از دیگر اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا است.

وی گفت: ۹ میلیون موتورسیکلت و خودرو در تهران تردد می‌کنند که ۳۵۰ هزار خودرو فقط از آزادراه تهران کرج تردد دارند. همچنین روزانه ۲۱ میلیون سفر در شهر تهران داریم.

وی افزود: مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها ۲ برابر میانگین جهانی است. این در حالی است که ۹۰ درصد از موتورهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند فرسوده هستند. البته مصرف سوخت روزانه موتور طی یک‌سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار موسوی پور گفت: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در بحث پیک موتوری در شهر تهران فعالیت دارند که تصمیم داریم به سراغ آنها رفته و طرح ایمنی و سلامت را در خصوص آنها اجرایی کنیم. که البته ادارات و سازمان‌ها خیلی در این مهم می‌توانند به پلیس راهور کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ۴ و نیم میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند، که حدود ۹۰ درصد از آنها فرسوده هستند. که اگر بخواهیم به درصد تعداد موتورسیکلت‌ها به نسبت کل ایران اشاره داشته باشیم باید بگوییم که ۳۰ درصد از کل موتورسیکلت‌ها در شهر تهران در حال تردد است.

سردار موسوی پور افزود: به گفته کارشناسان بیشترین حجم آلودگی هوا در شهر تهران مربوط به «منابع متحرک آلاینده» یعنی موتورسیکلت و خودروهای سبک و سنگین در حدود ۸۲ درصد است که سهم خودروهای سواری نزدیک به ۴۰ درصد و موتورسیکلت‌ها هم حدود ۲۱ درصد و مابقی برای سایر خودروها است.

موسوی پور گفت: من معتقدم باید طرحی برای تعویض موتورسیکلت‌های فرسوده اجرایی گردد تا هم جان مردم از حوادث حفظ شود و هم میزان آلودگی هوا کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ