ادارات آذربایجان‌غربی به تعهدات توسعه رشته‌های هنرستانی عمل کنند

اقتصاد ایران: ارومیه- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:ادارات و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی به تعهد خود برای توسعه رشته های هنرستانی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: موضوع هنرستان‌های جوار صنعت و ارتقای رشته‌های فنی و حرفه‌ای با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: جلسات تخصصی و ویژه برای این امر برگزار شده و مجموعه‌های مختلف برای ساخت و تجهیز این هنرستان‌ها وعده داده‌اند. هر مشکلی در این زمینه باید مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه مثبت برسد.

ابراهیمی گفت: باید برای این امر تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری نهایی شود که سازمان‌ها و بخش خصوصی به تعهد خود عمل کنند.

ابراهیمی افزود: ساخت مدارس جدید که قرار بود تا پایان آبان تحویل شود، بایستی با جدیت اجرایی شده و دانش‌آموزان در محیط آموزشی بهتر تحصیل کنند.

وی افزود: برای کمک مجموعه‌های مختلف برای تأمین نوشت‌افزار و اقلام تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، تمام اقدامات باید با متولی‌گری آموزش و پرورش انجام می‌شد. این امر نباید با اقدام مستقیم دستگاه‌ها انجام شود و تمام مسئولیت باید با خود آموزش و پرورش باشد.

سهم ۴۰ درصدی هنرستان‌ها از فضای آموزش در آذربایجان‌غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، نیز در این جلسه گفت: با توجه به عقب ماندگی در سرانه فضای آموزشی، مقرر بود که ۷۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شود که بخشی از این کلاس‌ها در چند مرحله تحویل داده شده و مابقی هم تا دهه فجر تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

علی مطهری گفت: توسعه هنرستان‌ها و ایجاد رشته‌های مهارتی جزو ضروریات است. سهم استان از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و رشته‌های هنرستانی، از ۳۶ درصد سال گذشته به ۴۰.۳۶ درصد در سال‌جاری رسیده است.

وی ادامه داد: قراردادهای آموزشی شاخه کاردانش در ۶۳ کلاس با یک هزار و ۴۳۴ هنرجو در سال‌جاری و در ۹ منطقه، ۲۴ هنرستان با ۲۲ رشته در استان در حال اجرا است.

مطهری گفت: در حال حاضر ۶۱۷ کودکستان با ظرفیت پوشش‌دهی بیش از ۴۰ هزار نفر در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: لیست دانش‌آموزان نیازمند توسط آموزش و پرورش احصاء شده، اما ارگان‌های دیگر نیز باید لیست مورد نظر خود را تحویل آموزش و پرورش دهند تا با تکمیل و ارائه یک لیست کلی از دانش‌آموزان نیازمند واقعی، به این قشر مساعدت اصولی و درست شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ