بررسی ۳۹۸ پرونده کمیسیون پزشکی در استان کرمان

اقتصاد ایران: کرمان_مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی طی شش ماهه سال جاری ۳۹۸ پرونده بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود قادی پاشا، صبح شنبه در نشست شورای قضائی استان کرمان افزود: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی طی شش ماهه سال جاری ۳۹۸ پرونده بررسی شده است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به انجام ۱۸۴ مورد آزمایشات ژنتیک، یادآور شد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در پزشکی قانونی استان کرمان متناسب با میانگین کشوری است و برنامه ریزی شده است که مدت زمان ارائه این خدمات کاهش یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان به وضعیت پزشکی قانونی شرق استان کرمان (شهرستان بم) نیز اشاره و بیان کرد: این شهرستان بر اساس میانگین‌های کشوری یک نیروی پزشک و یک نیروی اداری کمبود داشته است که در حال حاضر این کمبودها برطرف شده است و در حوزه بهبود فضای فیزیکی نیز اقداماتی در دست انجام است.

قادی پاشا، با اشاره به این مطلب که ساختمان پزشکی قانونی در زلزله بم دچار آسیب شده بود، گفت: دولت در راستای احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی اقدام کرده است که این فضا در حال حاضر نیاز به بهبود وضعیت داشته است که اقدامات لازم از سوی پیمانکار تعیین شده، در دست انجام است.

وی افزود: از طرح ایرادات و انتقادات استقبال می‌کنیم اما انتظار می‌رود که موارد رسانه‌ای مطرح شده منطبق با حقایق باشد؛ چرا که برخی مطالب مطروحه در فضای مجازی خلاف واقعیت بوده است.


وی با بیان اینکه پزشکی قانونی وظیفه نگهداری اجساد را بر عهده ندارد، تصریح کرد: در این رابطه مقرر شده است که در شرق استان هماهنگی‌های لازم بین پزشکی قانونی، شهرداری و بیمارستان صورت گیرد تا در صورت پر بودن سردخانه هر یک از این واحدها، نسبت به نگهداری اجساد در سایر سردخانه‌های موجود اقدام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان همچنین گفت: با توجه به مشکلاتی که برای جا به جایی زندانیان جیرفت به مرکز استان در راستای انجام کمیسیون‌های روان پزشکی وجود دارد، در نظر است با فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم بتوانیم در آینده نزدیک کمیسیون‌های این افراد را به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس مرکز پزشکی قانونی جیرفت با اداره کل پزشکی قانونی استان، برگزار نمائیم تا از جا به جایی مددجویان از شهرستان جیرفت به مرکز استان جلوگیری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ