گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو گفت: جلوی نشتی و هدر رفت انرژی در گیلان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس عصر شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان در رشت اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها در حوزه صادرات جهت اجرای آن در گمرکات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه صادرات مبنای توسعه یافتگی است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات تحقق می‌پذیرد.

حق شناس با اشاره به در هم تنیدگی زندگی بشر با صنعت و تکنولوژی اضافه کرد: زندگی بشر به طور عجیبی با تکنولوژی و صنعت روز گره خورده است و باید خودمان را با علم روز وفق دهیم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر کشور در ابعاد صنعتی و اقتصادی افزود: در کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و صنعت ایران دارای بنیه قوی است و این مهم به خاطر نیروی انسانی قوی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران با نقطه مطلوب در حوزه صادرات فاصله دارد، گفت: برخی اشکالات مدیریتی و درون سازمانی سبب شده تا صادرات به معنای واقعی خود نرسد.

حق شناس با بیان مشکلات صادرات و تولید باید مساله به مساله حل شود، اضافه کرد: حل بسیاری از مشکلات و مسائل تولید ریشه ملی دارد.

وی با تاکید بر لزوم حل مسائل تولید و اشتغال افزود: ابتدا مسائل در مدیریت گیلان حلاجی و مورد بررسی قرار گیرد اگر حل نشد از طریق نگاه ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه کوتاهی در حوزه تولید و اقتصاد پذیرفته نیست، گفت: بخشی از مسائل تولید، اقتصاد و صادرات گیلان باید در داخل استان حل شود.

حق شناس با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد موجود است، اضافه کرد: مقصرین اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزنشین ها هستند.

وی با اشاره به نشتی‌های فراوان در حوزه انرژی افزود: جلوی تلفات ناشی از هدر رفت انرژی در کشور و گیلان باید گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بی نظیری در واردات انرژی‌های نو است، گفت: تولید و صنعت باید به سمت مصرف انرژی‌ها و تکنولوژی‌های نو برود.

در این نشست از ۱۳ صادرکننده نمونه گیلان با حضور استاندار تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ