لزوم استفاده حداکثری پژوهشگاه‌ها از قانون جهش تولید دانش‌ بنیان

اقتصاد ایران: معاون پژوهشی وزیر علوم در نشست مجمع پژوهشگاههای ملی کشور بر لزوم استفاده حداکثری پژوهشگاه‌ها از قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در سی و یکمین جلسه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور که در روز سه شنبه ۲۴ مهرماه با حضور روسای موسسات عضو برگزار شد دکتر پیمان صالحی ضمن تشریح ماده ۱۳ قانون فوق جهش تولید دانش‌بنیان گفت: توجیه صنایع درباره این قانون بسیار مهم است و نیاز است تا پژوهشگاهها خود نیز نسبت به معرفی ظرفیت های این قانون به صنایع اهتمام جدی کنند.

وی نظام مند، نوآورانه و فناورانه بودن را معیارهای تأیید پروژه تحقیق و توسعه دانست و تولید محصول یا خدمت جدید، ارتقای محصولات یا خدمات فعلی، بهبود فرایندهای تولید و عملیات را خروجی های پروژه تحقیق و توسعه خواند.

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین سرفصل‌های هزینه‌کرد مورد پذیرش بر اساس دستورالعمل بند (ب) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، نحوه ثبت درخواست و ارزیابی و فراخوان‌های دریافت طرح تحقیق و توسعه و همچنین فرایند ارزیابی و تأیید طرح های پژوهشی را برای حاضرین تشریح کرد.

در این جلسه همچنین دکتر علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس موسسه نیز به تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوره سه ساله مدیریت خود پرداخت.

دبیر مجمع پژوهشگاههای ملی کشور ضمن خوش آمد به اعضا گفت: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با پیشینه ای با بیش از پنجاه سال و بواسطه برخورداری از ظرفیت علمی و کارشناسی ارزشمند، به عنوان کانون تفکر نظام آموزش عالی، فعالیتهای خود را در راستای رسالت، ماموریت، اسناد بالادستی، اهداف و وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی کرده است .

وی تهیه و تدوین ۱۰ گزارش عملکرد وزارت علوم و ارائه به دفتر هیات دولت، تاسیس شبکه متخصصین آموزش عالی (شماع) با عضویت ۱۸۰۰ نفر، ایجاد واحد سنجش نگرش دانشگاهیان (پسند)، ایجاد اندیشکده حکمرانی آموزش عالی، انجام مطالعات و تدوین احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه، تدوین الگوی گزارش نویسی ازما و همچنین اصلاح نسبت هیات علمی و کارمندان را و جذب اعضای هیات علمی جدید و ارتقاء سایر اعضاء را از اقدامات انجام شده در سه ساله اخیر دانست.

طاهری نیا در حوزه برون دادهای پژوهشی از ساماندهی انجام طرح های پژوهشی و موظف در راستای ماموریت موسسه خبر داد و همچنین به ارتقاء رتبه فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی اشاره و از نمایه سازی فصلنامه در پایگاه بین المللی DOAJ خبر داد.

معاون وزیر علوم یکی دیگر از ماموریت های موسسه را ترویج آموزش عالی دانست و برگزاری نشست و پنل های تخصصی و همچنین نشست های مطبوعاتی را از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیان کرد و ایجاد هیات اجرایی جذب جاسب، استقرار دبیرخانه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور به عنوان دو اقدامی که در این سه ساله به موسسه منتقل شده است دانست.

طاهری نیا همچنین تدوین اسناد آموزش عالی از ابتدا تاکنون و تدوین مسائل آموزش عالی را از برنامه های دردست اقدام دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ