تمرکز نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ بر فناوری هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی گفت: جیتکس ۲۰۲۴ به یک بستر مناسب برای گردهمایی شرکت‌هایی تبدیل شده که بر فناوری‌های پیش‌رو و تحول آفرین، به ویژه هوش مصنوعی تمرکز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدجواد صدری مهر، جیتکس گلوبال (GITEX Global) را عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات جهان، محلی برای نمایش جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه‌های امنیت سایبری، هوش مصنوعی، شهر هوشمند، انرژی، سلامت، متاورس، فین‌تک، بلاکچین، تلکام، فناوری آموزش و حمل‌ونقل برشمرد و اظهار داشت: جیتکس، شامل ۱۰ نمایشگاه و رویداد متمرکز از جمله رویداد نورث‌استار است که به صورت همزمان طی پنج روز برگزار می‌شود. رویداد نورث‌استار (Expand North Star) بزرگ‌ترین نمایشگاه استارت‌آپ خاورمیانه، روسیه ، آفریقا ، آسیا و … است.

وی از توسعه بخش نورث استار نمایشگاه به نسبت سال‌های گذشته خبرداد و گفت: امسال، نورث‌استار به عنوان یک نمایشگاه مستقل در عرصه استارت‌آپی، تحول بزرگی را تجربه کرده است. این رویداد بین‌المللی به مرکز نوآوری جهانی تبدیل شده و فضایی منحصر به فرد را برای ایده‌ها و کسب‌وکارهای جدید فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری، ضمن اشاره به اینکه هیئت اعزامی معاونت علمی نیز در این بخش نمایشگاه با معرفی دو قسمت در خدمت استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان خلاق هستند، افزود: در یک سمت، مدیران شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری گرد هم آمده‌اند تا از تجربیات و دستاوردهای موفق دنیا ایده بگیرند و انتقال تجربه داشته باشند؛ این فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با برترین‌های صنعت است. در سمت دیگر، رؤسا و معاونین ستادهای فناوری با رویکردی علمی و پژوهشی، سعی می‌کنند ترند آینده دنیا را در حوزه توسعه فناوری تشخیص و بررسی کنند.

صدری مهر با نگاهی امیدبخش به این مسیر سه روزه گفت: این رویداد پر از فرصت‌های طلایی برای شبکه‌سازی است. در این روزها، تبادل تجربیات و ایده‌ها به شکلی تاثیرگذار در حال انجام است و من امیدوارم که این روند ادامه یابد. هدف ما این است که پس از پنج روز با دستان پر و دستاوردهای ارزشمند برگردیم.

وی افزود: نمایشگاه امسال به یک بستر مناسب برای گردهمایی شرکت‌هایی تبدیل شده که بر فناوری‌های پیشرو و تحول آفرین، به ویژه هوش مصنوعی، تمرکز جدی دارند؛ گفتنی است بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و در تلاشند تا این فناوری را به سطحی تازه و کاربردی‌تر ارتقا دهند.

جیتکس گلوبال؛ سکوی پرتاب ایده‌ها و نوآوری‌های جدید در دنیای فناوری

به گفته او، علاوه بر هوش مصنوعی، موضوعات مربوط به متاورس و پردازش داده‌ها نیز در کانون توجه قرار دارند و پروژه‌های جدی در این زمینه‌ها در حال شکل‌گیری است. همچنین، با توجه به تحولات جهانی پس از کرونا، سلامت به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده و در این نمایشگاه، استارت‌آپ‌های حوزه سلامت حضور فعالی دارند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستند.

صدری مهر به حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعدد از کشورهای مختلف دنیا اشاره و عنوان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه، با اشتیاق به دنبال شکار ایده‌های نو و بکر هستند.

وی موضوع دانش‌آموزی را به عنوان یک موضوع حیاتی و جذاب در نمایشگاه معرفی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امسال توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است، موضوعی که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

صدری مهر ادامه داد: تغییر رویکرد برخی کشورها از روش‌های سنتی به استراتژی‌های مبتنی بر تحقیق و توسعه، نشان از تحولی اساسی در نحوه حمایت از استارت‌آپ‌ها دارد. حضور دانشگاه‌های معتبر جهان در کنار اکوسیستم‌های استارت‌آپی نشان‌دهنده ترکیب سه‌ضلعی قدرتمندی است که شامل استارت‌آپ‌ها، گروه‌های کارآفرینی و مراکز دانشگاهی می‌شود. این پدیده نه‌تنها به ارتقاء ایده‌ها کمک می‌کند، بلکه بستر مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات فراهم می‌آورد.

وی در پایان این رویداد را فرصتی مناسب برای تبادل دانش، همکاری‌های بین‌المللی و توسعه فناوری‌های نوین خواند و بیان کرد: جیتکس نه تنها به ارائه آخرین دستاوردهای حوزه‌های مختلف فناوری می‌پردازد، بلکه به عنوان سکوی پرتابی برای ایده‌ها و نوآوری‌های جدید عمل می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ