۶۰۰۰ دانش‌آموز در تنگستان تحت پوشش برنامه مکمل یاری قرار گرفتند

اقتصاد ایران: بوشهر- کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: ۶ هزار و ۷۲۳ دانش‌آموز در تنگستان تحت پوشش برنامه مکمل یاری آهن و مگا دوز ویتامین D قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سودابه زارع ظهر شنبه هم‌زمان با روز جهانی غذا و در مراسم آغاز طرح مکمل یاری آهن و مگا دوز ویتامین دی در تنگستان بیان داشت: این برنامه باهدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان از طریق مکمل یاری با قرص آهن به‌صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی و مکمل ویتامین D به‌صورت ماهیانه ۹ ماه متوالی، در مدارس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مکمل یاری با مگا دوز ویتامین D با دوز ۵۰ هزار در تمام مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه و مکمل یاری با آهن در مدارس دخترانه مقطع متوسطه اول و دوم انجام می‌شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان تنگستان در رابطه با فواید ویتامین D اظهار داشت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که کمبود آن می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، شکستگی‌های استخوان، سرطان روده بزرگ و بیماری‌های عفونی شود.

زارع افزود: سردرد، سرگیجه، تپش قلب، اشکال در تمرکز، احساس ضعف و در کمبود شدید ناخن‌های شکننده، پوست رنگ‌پریده، ریزش مو و ترک‌خوردگی گوشه لب نیز از علائم کمبود آهن در بدن است.

وی اشاره‌ای نیز به اهمیت مصرف منابع غذایی ویتامین C به همراه منابع غذایی آهن داشت و خاطرنشان کرد: ویتامین C از عوامل مهم افزایش جذب آهن در بدن است و مصرف منابع آن مانند مصرف سالاد حاوی کاهو، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و انواع کلم، گل‌کلم و سبزی‌خوردن همراه غذا توصیه می‌شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: تصور اینکه مصرف لبنیات و غذاهای حاوی کلسیم جذب آهن را کاهش می‌دهد درست است اما ماست به علت اینکه حاوی اسیدلاکتیک است و اسیدلاکتیک جذب آهن را افزایش می‌دهد از این قائده مستثنا است.

برنامه مکمل یاری یک برنامه مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌وپرورش است که هرساله در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ