دریافت حق بیمه همگانی حوادث طبیعی از بستر قبوض برق

اقتصاد ایران: یک مقام مسئول گفت: براساس قانون سال ۱۴۰۰ صندوق بیمه همگانی تاسیس و اکنون توانیر مکلف به دریافت حق بیمه از مشترکان متناسب با قوانین وبودجه سنواتی شده تا پس از دریافت به حساب صندوق واریز شود.

به گزارش خبرگزاری هر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی با بیان اینکه بر اساس قانون، برخی از مشترکان تحت حمایت سازمان‌های حمایتی از این مجموعه حذف و از پرداخت حق بیمه معاف شدند، افزود: از حدود ۳۰ میلیون مشترک فعال، ۴ میلیون تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند.

وی اضافه کرد: امسال به عنوان سومین سال، سهم مشترکان خانگی در کل سال ۹۰ هزار تومان تعیین شده که این میزان در شش دوره قبض تقسیم و در هر دوره ۱۵ هزار تومان در قبوض برق درج و پس از وصول به حساب صندوق واریز می‌شود.

یاقوتی در خصوص دلیل انتخاب صنعت برق به عنوان بستر دریافت حق بیمه صندوق همگانی حوادث طبیعی اظهار داشت: صنعت برق با توجه به گستردگی خدمات، برای هر منزل مسکونی یک کنتور برق ارائه کرده و از این بستر امکان دریافت حق بیمه راحت‌تر قابل وصول است.

وی در خصوص اینکه ممکن است در برخی منازل قدیمی چند خانوار ساکن باشند، گفت: در این صورت کد خانوار اخذ می‌شود تا مشمول تعرفه تصاعدی برق نشوند اما به صورت قانونی واحد مسکونی دارای انشعاب مجزا بوده که به ازای آن حق بیمه همگانی پرداخت می‌کند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در خصوص مناطق آزاد نیز گفت: در میان همه مناطق آزاد صرفاً کیش مستثنی است و زیرمجموعه شر کت‌های تابعه توانیر نبوده و مجزا شده و قوانین و اساسنامه مربوط به خود را دارد و به عنوان یک سازمان مستقل، مسؤولیت همه موارد با قوانین منطقه آزاد کیش است.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه دریافت شده از مشترکان به حساب صندوق نیز گفت: مبالغ به حساب خزانه به صورت متوالی واریز می‌شود.

یاقوتی تاکید کرد: بر اساس تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ توانیر مکلف است که مبلغ ثابتی را از مشترکان دریافت و به حساب صندوق خزانه واریز کند و هرگونه تغییر در مبالغ دریافتی بر اساس نقاط آسیب پذیر یا با ریسک مخاطرات بیشتر، باید توسط صندوق و یا سایر نهادها طرح شود چرا که قانون بودجه مبلغ دریافتی از هر مشترک را به صورت واضح مشخص کرده است.

یاقوتی درباره مشترکان مشمول کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز گفت: ابتدا باید مشمولان این نهادها شناسایی شوند که در مجموع تاکنون با ارسال لیست‌های ارسالی از دو نهاد مذکور و ارتباط سیستمی برقرار شده با کمیته امداد شناسایی امکانپذیر شد.
وی در عین حال یادآور شد: مشمولان کمیته امداد ۴ میلیون و بهزیستی ۱.۵ میلیون برآورد می‌شود، اما مجموع افراد شناسایی شده تاکنون حدود ۴ میلیون است که باید شناسایی توسط نهادهای مذکور انجام و به توانیر ارسال شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در عین حال خاطرنشان کرد: در صورتی که مصرف برق مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی زیر الگوی تعیین شده باشد، از پرداخت بهای برق معاف می‌شوند.

یاقوتی در باره نحوه ارائه اطلاعات به صندوق بیمه همگانی نیز گفت: ارائه اطلاعات به هر سازمانی ابتدا در کمیته تعامل پذیری دولت مستندات، شرایط و …مورد بحث قرار گرفته و به دلیل حفظ امنیت، با استفاده از اینترنت ملی و بستر دادوستد به صورت مکانیزه انجام می‌شود، بنابراین باید زیرساختی ارتباطی وجود داشته باشد تا بتوان داده‌ها را ارسال کرد.

وی یادآور شد: از یکسال پیش توسط صندوق درخواست شد که صرفاً شناسه قبض ارائه شود که این کار انجام شود اما برای دریافت اطلاعات بیشتر باید زیرساخت و بستر مکانیزم توسط صندوق آماده شود که تاکنون هیچ جلسه‌ای توسط مسوولانIT صندوق با توانیر برگزار نشده و در عین حال بستر لازم نیز توسط سازمان مذکور برای دریافت اطلاعات آماده نشده است.

یاقوتی تصریح کرد: بستر و اطلاعات توانیر آماده بوده و هر زمان که بستر دریافت اطلاعات صندوق بیمه حوادث همگانی آماده باشد و به توانیر اعلام شود، این کار قابل انجام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ