هاکان فیدان: ایران و ترکیه همسایگان ابدی هستند

اقتصاد ایران: وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه ایران و ترکیه همسایگان ابدی در منطقه هستند، گفت: برای کاهش تنش باید به سرعت آتش بس در غزه اعلام شود، اسرائیل حملات خود به لبنان را پایان دهد و از هر گونه حمله یا تحریک دست بردارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با سید عباس عراقچی همتای ایرانی خود که امروز شنبه در استانبول برگزار شد با بیان اینکه نمی خواهیم در منطقه مان جنگی رخ دهد، گفت: در این خصوص بر لزوم در پیش گرفتن یک رفتار درست و خونسردانه تاکید می کنیم.

فیدان با بیان اینکه نتانیاهو در منطقه مداوماً جبهه های جدیدی باز می کند، اظهار داشت: نتانیاهو تلاش می کند که ایران را وارد این جنگ کند. رویکرد تهاجمی اسرائیل، ایران را وادار به برداشتن گامهای مشروع برای دفاع از خود می کند. اسرائیل باید از اقداماتی که نقض حقوق بین المللی است، دست بردارد.

وی افزود: برای کاهش تنش باید به سرعت آتش بس در غزه اعلام شود، اسرائیل حملات خود به لبنان را پایان دهد و از هر گونه حمله یا تحریک دست بردارد. منطقه ما با تهدیدی بی نهایت بزرگ روبرو است.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: ایران و ترکیه در این منطقه تا ابد خواهند ماند. ما افزایش روابط دو جانبه در همه حوزه ها و نیز افزایش همکاری منطقه ای را دنبال خواهیم کرد. تحولات اخیر در منطقه نیز اهمیت این همکاری ها را بیش از گذشته نشان داده است.

فیدان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده در خصوص فلسطین گفت: ما بر ارسال کمک های بشردوستانه تاکید داریم. روزانه 500 کاروان بشردوستانه قبلاً به نوار غزه وارد می شد اما اکنون روزانه فقط 30 کامیون ارسال می شود و شاهدیم بحران عمیق تر شده است. این شرایط خطرناکی است. 

وی افزود: ما با مقامات حماس رایزنی کردیم تا ببینیم چگونه باید کمک های بیشتری را به غزه ارسال کنیم. ما تاکنون 84 تن مواد غذایی به غزه ارسال کردیم و می خواهیم این روند را ادامه دهیم اما متاسفانه گذرگاه رفح بسته است. 

وزیر خارجه ترکیه در خصوص دیدار با هیئتی از حماس نیز گفت: ما با هیات حماس درباره آتش بس صحبت کردیم. نتانیاهو تمایلی به آتش بس ندارد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ