هوای استان سمنان سردتر می‌شود/ ورود سامانه کم فشار بارشی

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود توده هوای سرد به استان سمنان از امروز به تدریج شاهد سردتر شدن هوا خواهیم بود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز شنبه به تدریج دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان کاهش پیدا خواهد کرد و دلیل آن هم ورود سامانه کم فشار برودتی به استان است.

روند کاهشی دمای هوا از امروز به تدریج در اکثر نقاط استان سمنان به خصوص نیمه شمالی آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. بارش رگبار و حتی برف در ارتفاعات و وزش باد شدید از جمله تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی است.

هشدار نارنجی کشاورزی

برای کشاورزان استان سمنان هشدار نارنجی سرما و تندباد صادر شده است کشاورزان و دامداران به خصوص در نیمه شمالی و مناطق مرتفع استان باید هشدارهای هواشناسی شامل مهار کردن سازه‌های گلخانه‌ها، دوری از چرای دام در ارتفاعات و… را مد نظر قرار دهند.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز شنبه ۳۰ و ۱۴ درجه بالای صفر است اما فردا با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان این شاخص به ۲۶ و ۱۳ درجه بالای صفر تغییر وضعیت خواهد داد. از فردا شاهد استقرار ابرهای بارش زا در سمنان هستیم بارش‌ها در ارتفاعات این شهرستان به صورت برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده که از امروز به مدت پنج روز دمای هوا در مرکز استان مانند دیگر نقاط استان سمنان روند کاهشی به خود خواهد گرفت تا جایی که کاهش دمای هوا در اغلب نقاط استان سمنان بین هشت تا ۱۳ درجه خواهد بود.

کاهش دمای هوا در سمنان

روند کاهشی دمای هوا در مرکز استان سمنان همچنان تا پایان هفته جاری ادامه نیز خواهد داشت به این صورت که بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان در روز دوشنبه به ۲۶ و ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید و به همین شکل تا روز جمعه شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود.

این پدیده الگویی است که در دیگر نقاط غرب استان سمنان هم به صورت مشابه کم و بیش دیده می‌شود اما وضعیت در شرق استان سمنان تفاوت دارد و در دو مقطع شاهد کاهش دمای هوا و ورود سامانه کم فشار بارشی طی هفته جاری هستیم که یکی از آنها یکشنبه و دیگری چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.

در شاهرود شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی طی هفته جاری خواهیم بود که اوج فعالیت آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود در هفته جاری برای شهرستان شاهرود روند کاهش دمای هوا پیش بینی شده است.

هوای استان سمنان سردتر می‌شود/ ورود سامانه کم فشار بارشی

افت دما در شرق استان سمنان

افت دمای هوا در شاهرود همچنین قابل توجه است به این صورت که بیشینه و کمینه دمای هوای امروز شاهرود ۲۰ و ۱۹ درجه بالای صفر اعلام شده اما با استقرار کامل سامانه کم فشار بارشی و بروز بارش‌ها در روزهای چهارشنبه هفته جاری این شاخص به ۱۳ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهید رسید!

این الگو در دامغان هم قابل تسری است شهرستانی که هم یکشنبه شاهد کاهش دمای هوا است و هم چهارشنبه با بارش‌های برف و باران، این کاهش به شدت خود خواهد رسید در دامغان و شاهرود بارش‌ها و ارتفاعات طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به صورت برف خواهد بود.

این بارش‌ها در شاهرود و دامغان سبب می‌شود تا دمای هوا کاهش چشم گیر پیدا کند در میامی نیز طی هفته جاری شاهد ورود سامانه کم فشار و در نتیجه کاهش دما خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای دیار آفتابگردان‌های طلایی برای امروز ۳۱ و ۱۵ درجه بالای صفر است اما در میانه این هفته شاخص مذکور به ۱۱ و دو درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت که کاهشی چشم گیر است.

مهدیشهر ابری شد

برای مهدیشهر طی امروز و فردا به تدریج ورود ابرها را خواهیم داشت و با ورود ابرها دمای هوا هم قدری کاهش پیدا خواهد کرد مهدیشهر هم مانند شاهرود و دامغان میزبان سامانه کم فشار بارشی در روز چهارشنبه است اما فعالیت این سامانه در شرق استان به مراتب بیشتر خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر امروز ۲۷ و ۱۱ و فردا ۲۴ و ۹ درجه بالای صفر اعلام شده است برای روز یکشنبه در این شهرستان افزایش ابر، بارش باران و رگبار پراکنده پیش بینی شده است در بیشینه و کمینه دمای هوای شهمیرزاد هم برای امروز ۲۴ و ۹ درجه بالای صفر و فردا بعد از ورود سامانه کم فشار و ابرناکی به ۲۲ و هفت درجه بالای صفر کاهش پیدا خواهد کرد.

در گرمسار اما دمای هوا همچنان بالا است و تنها در دو مقطع یعنی یکشنبه و چهارشنبه شاهد آسمان نیمه ابری در این شهرستان غرب نشین صنعتی خواهیم بود برای گرمسار بارشی پیش بینی نمی‌شود اما وارونگی هوا سبب شده تا شدت آلاینده‌ها افزایش چشم گیری پیدا کند.

کاهش کیفیت هوا

بیشینه و کمینه دمای هوا در گرمسار برای امروز شنبه ۳۲ و ۱۹ درجه بالای صفر است و برای روز دوشنبه که گرمسار میزبان ابرها است این شاخص به ۲۸ و ۱۲ درجه بالای صفر تغییر خواهد کرد اما هنوز هم مهم‌ترین پدیده قابل ذکر جوی برای آسمان گرمسار، افزایش غبار و آلاینده‌های صنعتی و کاهش کیفیت هوا است پدیده‌ای که امروز و فردا در مرکز استان سمنان هم دیده می‌شود.

سامانه هواشناسی میزان ذرات آلوده در ایستگاه گرمسار و ایوانکی را حدود ۷۸ و در منطقه زرد اعلام کرده است در این روزها که کیفیت هوا به خصوص در غرب استان کاهش پیدا می‌کند از بیماران تنفسی درخواست می‌شود تا از ماسک برای خروج از منزل استفاده کنند.

در نهایت باید گفت استان سمنان در هفته جاری دو نوع آب و هوا را شاهد خواهد بود در غرب شاهد کاهش دمای هوا، ابرناکی آسمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه و در نهایت آلاینده‌ها هستیم و در شرق استان سمنان طی دو مقطع یعنی یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه شاهد ورود ابرها، کاهش دمای هوا و بارش باران و وزش باد شدید خواهیم بود.

بارش‌ها در ارتفاعات شرق استان سمنان به صورت برف خواهد بود در نتیجه شاهد روند کاهشی دمای هوا در نقاط مختلف استان سمنان هستیم همچنین سازمان هواشناسی برای دامداران و کشاورزان هشدار نارنجی مراقبت از اراضی باغی و زراعی، عدم چرای دام و در ارتفاعات، استحکام سازه‌های گلخانه‌ای به دلیل وزش باد شدید و… را صادر کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ