هشدار مجدد پیونگ‌یانگ به سئول برای توقف تنش‌های هوایی

اقتصاد ایران: کره شمالی با انتشار تصاویری از پهپاد سقوط کرده منتسب به کره جنوبی در منطقه اطراف پیونگ‌یانگ، نقض حریم هوایی کره شمالی توسط پهپادهای کره جنوبی را به شدت محکوم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع کره شمالی تصاویری از پهپاد سقوط کرده در منطقه مرزی جنوب این کشور منتشر کرده و آن را به عنوان پهپاد نظامی کره جنوبی شناسایی کرده است. سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: ما از طریق شواهد قطعی و تحقیقات به این نتیجه رسیده‌ایم که حادثه نفوذ پهپاد به پیونگ‌یانگ تحت هدایت ارتش کره جنوبی انجام شده است.

به گفته این سخنگو، اداره امنیت شهر پیونگ‌یانگ وابسته به وزارت اطلاعات کره شمالی، در جریان عملیات جست‌وجوی متمرکز در مناطق مختلف پیونگ‌یانگ، بقایای یک پهپاد سقوط کرده را در منطقه هیونگجسان-گویوک کشف کرده است.

وزارت دفاع و وزارت اطلاعات کره شمالی به همراه دیگر نهادهای تخصصی، یک گروه تحقیقاتی مشترک تشکیل داده و به بررسی و تعیین هویت فنی این پهپاد پرداخته‌اند که در نهایت مشخص شد این پهپاد متعلق به کره جنوبی است.

کارشناسان از طریق بررسی‌های فنی و تحلیل‌ها، تشخیص دادند که پهپاد سقوط کرده در منطقه هیونگجسان-گویوک واقع در اطراف پیونگ‌یانگ، یک پهپاد کوچک برای عملیات شناسایی از راه دور است که در اختیار فرماندهی عملیات پهپادی ارتش کره جنوبی قرار دارد. از بررسی میزان تخلیه باتری و بقایای سوخت آن نیز چنین نتیجه‌گیری شد که این پهپاد حداقل بین 5 تا 7 روز پیش مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به شکل بدنه پهپاد، زمان احتمالی پرواز، و محفظه توزیع اعلامیه که به بدنه زیرین پهپاد متصل بوده،کره شمالی گمان می‌برد که این پهپاد احتمالاً برای پخش اعلامیه در مرکز شهر پیونگ‌یانگ مورد استفاده قرار گرفته باشد، اما هنوز نتیجه نهایی مشخص نشده است.

کره شمالی سالهاست که ادعا می‌کند که کره جنوبی با استفاده از انواع بالن‌ها و پهپادها به طور مکرر عملیات "پخش اعلامیه های ضد دولت و حزب حاکم کره شمالی" در خاک این کشور انجام می‌دهد.

حتی در صورتی‌که این پهپاد برای پرتاب اعلامیه مورد استفاده قرار نگرفته باشد، این امر به عنوان مدرکی از تجاوز نظامی کره جنوبی به حریم هوایی کره شمالی تلقی شده و به‌عنوان نمونه‌ای از تحریکات مستمر ارتش کره جنوبی در نظر گرفته خواهد شد، که می‌تواند عواقب جدی‌تری در پی داشته باشد.

در واکنش به ادعای اخیر کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد که ادعاهای یک‌طرفه کره شمالی ارزش تأیید یا رد ندارند. کره جنوبی در گذشته نیز ارسال پهپاد به حریم هوایی کره شمالی را تکذیب کرده‌است.

به گفته مقامات پیونگ‌یانگ علی‌رغم انکارها و تلاش‌های ارتش کره جنوبی برای فرار از مسئولیت، شواهد عینی و تحلیل‌های علمی نشان می‌دهند که کره جنوبی به اقداماتی خصمانه و تحریک‌آمیز علیه حاکمیت کره شمالی دست زده است.

بنابر گزارشات، وزارت دفاع کره شمالی و ستاد کل ارتش این کشور به تمامی نیروهای مستقر در پیونگ‌یانگ و مناطق مرزی دستور داده‌اند که پاسگاه‌های نظارتی و مراقبتی را تقویت کنند. همچنین ستاد کل ارتش تصمیم گرفته است که واحدهای توپخانه‌ای مستقر در نزدیکی مرز و دیگر واحدهای مسئول اجرای مأموریت‌های مهم آتشباری در وضعیت کامل آماده‌باش رزمی باقی بمانند.

سخنگوی وزارت دفاع هشدار داد که در صورتی که بار دیگر نقض حریم هوایی، زمینی یا دریایی کره شمالی توسط ارتش کره جنوبی مشاهده و تأیید شود، این امر به عنوان یک تحریک نظامی جدی و اعلام جنگ علیه کره شمالی تلقی خواهد شد و کره شمالی به‌موقع به آن پاسخ خواهد داد.

وزارت امور خارجه کره شمالی پیشتر نیز در تاریخ 11 اکتبر با انتشار بیانیه‌ای حملات پهپادهای کره جنوبی به حریم هوایی این کشور را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام خصمانه خواند. پیونگ‌یانگ اعلام کرده بود که برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، از تمامی ابزارهای حمله استفاده خواهد کرد و در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ