طلاب و روحانیون برجسته در حوزه‌های علمیه شناسایی و تقویت شوند

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد خواستار اقدام حوزه های علمیه برای شناسایی و تربیت و تقویت طلاب و روحانیون برجسته شد تا در آینده استوانه های دینی برای هر منطقه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان یزد با بیان اینکه استانها و شهرستانها از وجود علمای بزرگی که در گذشته زندگی می کردند، خالی شده است، اظهار کرد: ضروری است حوزه علمیه قم نسبت به استانها و شهرستانها حرکتی جدی برای جبران خلاء علما و بزرگان دینی داشته باشد.

وی عنوان کرد: لازم است در این زمینه ابتدا شناسایی و سپس برنامه ریزی شود تا طلاب دارای ظرفیت، در استانهای خود منشا خیر برای شهرهای مختلف استان باشند.

آیت الله ناصری ادامه داد: چشم انداز 20 ساله فرهنگی استان باید بررسی شود زیرا ظرفیتی که در گذشته در یزد وجود داشته باید در قالب یک چشم انداز فرهنگی احیا شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: حوزه های علمیه باید در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند و هم در تدوین چشم انداز هم شناسایی ظرفیت ها به میدان بیایند.

وی تاکید کرد: استان هم باید برنامه ریزی های خود را نسبت به شهرستانها تقویت کند و در قم نیز باید شاخصه هایی تعریف شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: باید برای آینده مسلمین، طلاب و حوزه های علمیه فکر شود و این ظرفیت در آیت الله اعرافی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ایشان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم طلاب و روحانیون برجسته ای که قابلیت رشد دارند به سرعت شناسایی و تربیت شوند تا ظرف چند سال آینده استوانه های علمی خوبی داشته باشیم.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام محمد شمس تقدیر و حجت الاسلام سیدحسین حسینی به عنوان مدیر حوزه های علمیه استان یزد معرفی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ