اذعان رسانه‌های صهیونیستی به دروغ نهادهای اطلاعاتی درباره سنوار

اقتصاد ایران: رسانه‌های صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره نحوه شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، جزئیات دیگری را منتشر کرده‌اند که با روایت و ادعای پیشین ارتش و نهادهای امنیتی تل‌آویو در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی‌ورلد، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنجشنبه به دست ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و رسانه‌ها صهیونیستی امروز جرئیات تازه‌ای را درباره نحوه شهادت و آنچه سنوار در لحظه شهادت به همراه داشته است، منتشر کرده‌اند.

براساس این گزارش‌ها، سنوار که یکی از اهداف اصلی اسرائیل بود، در جریان درگیری میدانی و در حالی که یونیفرم کامل نظامی به تن داشت، کشته شد (به شهادت رسید). این گزارش ادعای پیشین اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه سنوار ماه‌ها در تونل‌های غزه مخفی شده بود را آشکارا نقض می‌کند.

شبکه کان اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داد که تردد و تحرک مداوم سنوار، آمادگی رزمی وی را نشان می‌دهد و او در هنگام حمله مسلح بود و جلیقه ضدگلوله به تن داشت. پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با همکاری سرویس اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شاباک) در ماه‌های اخیر ده‌ها عملیات انجام داده که به محدود شدن تحرکات و در نهایت کشته شدن (شهادت) سنوار منتهی شده است.

این رسانه اضافه کرد که یکی از واحدهای تیپ ۸۲۸ در جریان درگیری در جنوب غزه، سه عضو حماس را شناسایی و کشته است. پس از تکمیل آزمایش‌های DNA، مشخص و تایید شد که سنوار در بین این سه کشته (شهید) بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سنوار روز چهارشنبه ترور شده اما پیکر وی پس از تفتیش محل، فردای آن روز کشف شد. هرچند ارتش اسرائیل موقعیت مکانی عملیات را افشا نکرده اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشته‌اند که درگیری در شهر رفح رخ داده است.

تبادل آتش در عملیات «پاکسازی» روزانه نیروهای اسرائیل

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشته است که یکی از واحدهای تیپ بیسلماخ ارتش اسرائیل حین عملیات پاکسازی در رفح، به حضور افرادی داخل یک ساختمان مشکوک می‌شوند. در ادامه این گزارش اضافه شده است که این واحد شروع به شلیک گلوله توپخانه می‌کند و تبادل سنگین آتش در ساختمان درمی‌گیرد و به شهادت سه عضو حماس بدون اطلاع از حضور سنوار بین این نفرات، می‌انجامد.

پس از مدتی، نیروهای اسرائیلی شروع به پاکسازی ساختمان می‌کنند. دو نارنجک به داخل پرتاب و تنها یکی منفجر می‌شود. «نیروها عقب‌نشینی کرده و یک پهپاد ارسال می‌کنند و این پهپاد هیبتی مجروح را شناسایی می‌کند که صورتش پوشانده شده و در یک اتاق نشسته و سعی می‌کند تا با یک تکه چوب، پهپاد را سرنگون کند.»

این روزنامه در ادامه نوشت که وقتی نیروها به پیکر مبارزان فلسطینی نزدیک شدند، به شباهت زیاد یکی از آنها به سنوار پی بردند. روزنامه «هاآرتص» نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است.

سنوار چه چیزهایی همراه داشت؟

کانال ۱۲ اسرائیل تصویری از متعلقات سنوار پس از شهادت وی منتشر کرد که شامل یک تسبیح، دو کتاب دعا، یک گذرنامه، گلوله، یک چراغ قوه کوچک، شکلات نعنایی، ناخن‌گیر و مقداری پول نقد بود.

آماده رزم

به گزارش این شبکه، خلاف ادعای نهادهای امنیتی اسرائیل، هیچ اسیری همراه سنوار نبود. در تصاویر ویدئویی پس از شهادت سنوار، او در پوشش کامل نظامی و با جلیقه ضد گلوله دیده می‌شود.

شهادت سنوار بیش از دو ماه پس از انتخاب وی به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شده است. پس از ترور اسماعیل هنیه در ۳۱ جولای در تهران، سنوار جانشین وی شد. او را مغز متفکر عملیات «طوفان الاقصی» می‌دانند.

از آغاز جنگ غزه پس از عملیات مذکور، تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. نسل‌کشی و کشتار و توحش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، به غزه محدود نشد و اشغالگران جنوب لبنان را نیز هدف بمباران قرار داده و شمار زیادی را در این منطقه به شهادت رسانده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ