استان مرکزی درگیر گمانه زنی ها/ خبری از انتخاب استاندار نیست

اقتصاد ایران: اراک- ۸۰ روز از فعالیت دولت چهاردهم می گذرد و در فضای مجازی گمانه زنی هایی برای انتخاب استاندار مرکزی شنیده و یا به چشم می خورد اما خبری از انتخاب استاندار نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با تغییر دولت‌ها، اولین و مهمترین مسئله انتخاب استانداران و سپس انتخاب مدیران است و همواره تاکید بر انتخاب استانداری شایسته، آشنا به امور استان‌ها و دارای نفوذ و ارتباط بین مدیران ارشد کشور است.

اکنون ۸۰ روز از عمر دولت چهاردهم گذشته و در بسیاری از استان‌ها انتخاب استاندار و در پی آن تغییرات مدیریتی در لایه‌های پایین‌تر انجام شده است، اما علیرغم اینکه بارها مدیران وزارت کشور اعلام کردند که تا پایان شهریور ماه و یا اواسط مهرماه استانداران در تمامی استان‌های کشور معرفی می‌شوند، در استان مرکزی خبری از انتخاب نیست و با وجود گمانه زنی‌های بسیار و معرفی لیست و افراد مختلف به وزارت کشور، همچنان انتخاب انجام نشده و همین تعلل در واقع امور استان را قدری با کندی مواجه کرده است.

هنوز گزینه‌ای برای استانداری مرکزی قطعی نشده است

استان مرکزی درگیر گمانه زنی ها/ خبری از انتخاب استاندار نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وظیفه انتخاب استاندار با دولت بوده و خواسته مجمع نمایندگان استان این است که به طور حتم برای انتخاب نماینده عالی دولت در استان، دولت و وزیر کشور با نمایندگان استان مشورت داشته باشد، تصریح کرد: نمایندگان برای استاندار مرکزی شاخص‌هایی مدنظر دارد که به دولت و وزارت کشور اعلام شده است و امیدواریم که در تصمیم‌گیری به طور قطع این شاخص مورد توجه قرار گیرد.

ولی الله بیاتی افزود: تخصص، تجربه، بومی بودن، آشنایی با استان و داشتن دایره ارتباطی گسترده در کشور از جمله شاخص‌ها و معیارهای مدنظر مجمع نمایندگان استان مرکزی برای انتخاب استاندار است.

وی تاکید کرد: فرآیند انتخاب استاندار مرکزی تاکنون به این شکل پیش رفته که لیستی توسط ستاد پزشکیان در استان ارائه شده که مجمع نیز روی این گزینه‌ها بررسی داشته است و با توجه به این لیست نیز گزینه‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم، اما تصمیم و انتخاب با دولت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ گزینه قطعی نشده است، گفت: افرادی که در فضای مجازی مطرح می‌شوند در واقع از سوی خود افراد و یا اطرافیانشان به عنوان گزینه استانداری مرکزی مطرح شده‌اند، فعلاً منتظر نظر و تصمیم دولت هستیم و امیدواریم که فردی کارا و مناسب برای استان انتخاب شود.

معرفی ۶ گزینه ستاد پزشکیان و اصلاح طلبان به وزارت کشور

در شهریورماه اصلاح طلبان استان مرکزی لیستی را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی استانداری اعلام کردند که به گفته سعید نادری رئیس جبهه اصلاحات این استان طی فرآیند توافق شده با ستاد پزشکیان در مرکزی، مقرر شد سه گزینه از جبهه اصلاحات و سه گزینه از ستاد انتخاباتی پزشکیان این استان معرفی شوند که از میان این ۶ گزینه، سه نفر توسط شورای راهبری که ترکیب آن توافقی و متشکل از اعضای جبهه اصلاحات و ستاد بود، به وزارت کشور معرفی شدند.

این گزینه‌ها شامل سید مهدی مقدسی، حمید مالکی و مجید پورعطار انتخاب و به شورای راهبری معرفی شدند که در نهایت پس از رأی گیری در شورای راهبری، حمید مالکی، سید مهدی مقدسی و علی یوسفی (رئیس ستاد پزشکیان در استان مرکزی) سه گزینه مورد تأیید جبهه و ستاد بودند که به تهران معرفی شدند.

خجسته پور از اعضای حزب اعتدال و توسعه است که با پیگیری‌های آقایان واعظی و آقازاده به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری مرکزی به وزارت کشور معرفی شده است.

در روزهای اخیر نیز اسامی دیگری چون هوشنگ بازوند (استاندار سابق لرستان)، محسن صادقی (معاون سابق سیاسی استاندار خراسان رضوی) و مهدی زندیه وکیلی (معاون هماهنگی امور عمرانی اسبق استاندار مرکزی) در فضای مجازی مطرح شده که تاکنون هیچیک از آنها به صورت رسمی به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح نشده است.

استان مرکزی نیازمند استانداری توانمند برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی

استان مرکزی درگیر گمانه زنی ها/ خبری از انتخاب استاندار نیست

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فعلی مجمع نمایندگان استان مرکزی انتخاب اصلح برای مدیریت ارشد استان است، گفت: در این راستا بحث مهم و مورد تاکید نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، انتخاب فردی با صلاحیت ویژه و در تراز ملی به منظور حل مسائل و مشکلات و جبران عقب ماندگی تاریخی استان در بسیاری از شاخص‌ها مانند تأمین اعتبار و بودجه، اجرای طرح‌های ملی اثرگذار در استان و توانمند در مسائلی همچون کسب و کار، معیشت، رفع آلودگی و مباحث اقتصادی است تا بتواند در راستای رفع مشکلات مردم این استان گام‌های مؤثری بردارد.

نادرقلی ابراهیمی تصریح کرد: استاندار مرکزی باید کارآمدی، توانمندی و تجربه لازم را داشته باشد چراکه سرزمین آفتاب، استان آزمایشگاهی، تجربه اندوزی و کارآموزی برای برخی از افراد نیست.

دخالت نمی‌کنیم، اما نظرات مجمع مدنظر قرار گیرد

وی گفت: به رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید شده است با توجه به شرایط فعلی و حساسیت‌های موجود در استان مرکزی و کسب بیشترین آرای مردم در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری توسط جبهه انقلابی، باید به آرای مردم توجه شود و استانداری انقلابی انتخاب شود تا به خواسته و مطالبه مردم پاسخ بدهد.

ابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر برخی افراد خود را به عنوان گزینه مطرح می‌کنند، یا اطرافیانشان آنها را مطرح می‌کنند، افرادی به واسطه رفت و آمد با وزارت کشور مطرح شده‌اند و برخی از افراد از طریق جناح‌های سیاسی معرفی شده‌اند، اما مبنای مجمع این است که گزینه‌ای اصلح از طریق وزارت کشور و با شاخص‌های مذکور انتخاب شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع مجمع نمایندگان استان در انتصاب استاندار مرکزی هیچ دخالتی نداشته و نخواهد داشت چراکه وظیفه‌ای در این حوزه ندارد، اما تاکید داریم که نظرات مجمع مدنظر قرار گیرد و سپس گزینه نهایی انتخاب و معرفی شود.

تاکنون هیچ واکنشی مشخص از سوی وزارت کشور برای گزینه‌های مطرح شده برای استانداری مرکزی نشان داده نشده و تمامی آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، گمانه زنی است و همین گمانه زنی‌ها تا حدودی جریان عادی امور را مختل کرده و همه مدیران چشم به وزارت کشور و جلسات دولت دوخته‌اند تا ببیند بالاخره گزینه استانداری مرکزی چه کسی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ