۳ باب راهدارخانه بین راهی در خراسان جنوبی احداث شد

اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۳ باب راهدارخانه بین راهی در خراسان جنوبی احداث شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تاجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۳ باب راهدارخانه بین راهی با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات بازسازی ۶ باب دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال در دست اقدام است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تاجی ادامه داد: تعمیرات اساسی در پایانه مرزی استان شامل پیگیری طرح توسعه، اجرای حفاظ و سیم خاردار دور تا دور دیوار محوطه، اجرای برج نوری و … با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تعمیرات اساسی در پایانه بار بیرجند شامل اصلاح سر درب، آسفالت معابر، بهسازی دفاتر و استراحتگاه، احداث استراحتگاه رانندگان و اجرای تأسیسات داخلی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال انجام شده است.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال ۲ باب ساختمان پلیس راه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات احداث یک باب دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال با پیشرفت حدود ۶۰ درصد در حال انجام است.

تاجی بیان کرد: احداث سوله شن و نمک و آشیانه ماشین آلات از موارد ضروری در راهدارخانه‌ها است که در شرایط جوی نامساعد در خدمات دهی به کاربران جاده‌ای کاربرد به سزائی دارد و این اداره امسال در محورهای مواصلاتی استان و کنار راهدارخانه‌های موجود اقدام به احداث ۶ باب سوله شن و نمک با اعتباری حدود ۷۲ میلیارد ریال کرده است.

وی افزود: این سوله در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در مرحله اجرا است.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی پیگیری و نظارت بر احداث، بهسازی و مرمت کلیه زیرساخت‌های حاشیه جاده از قبیل راهدارخانه‌ها، نمازخانه‌ها، پایانه‌های عمومی بار، پایانه مرزی، پلیس راه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و برنامه ریزی جهت کاهش مصرف انرژی و پیاده سازی دستورالعمل‌های مدیریت سبز مناسب سازی فضاهای اداری و تأسیسات بین راهی جهت استفاده جانبازان و معلولان و سالمندان را از وظایف این اداره عنوان کرد.

وی یادآور شد: تعداد تأسیسات موجود در راه‌های استان شامل ۳۷ راهدارخانه است که از این تعداد ۱۱ باب مربوط به ادارات مرکزی شهرستان‌ها، ۱۹ باب راهدارخانه بین راهی فعال و ۷ باب راهدارخانه فصلی بین راهی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ