دلایل تشکیل سازمان تیم های ملی شنا/ تهیه نقشه راه تا المپیک ۲۰۲۸

اقتصاد ایران: رییس سازمان تیم‌های ملی شنا ضمن تشریح دلایل تشکیل این سازمان در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپولو تاکید کرد که تهیه نقشه راه شنا تا المپیک آینده از اقدامات انجام شده است.

محسن سمیعی که از یک ماه و نیم پیش با تشکیل سازمان تیم های ملی شنا در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو مسوولیت این سازمان را عهده دار شد، در گفت و گو با خبرنگار مهر دلایل تشکیل آن و اهداف و برنامه هایش را تشریح کرد.

سمیعی با بیان اینکه شنا رشته ای پرمدال در رویدادهایی مانند المپیک است اما ایران هیچ زمان در این بازی ها موفق به کسب مدال نشده است، گفت: دلیل هم به ساختار مدیریت شنا در کشورمان مربوط می شود کمااینکه بنده در ملاقات هایی که با وزرای مختلف داشتم، همیشه تاکید داشته ام که ساختار شنا در کشورهای مختلف جهان به صورت انجمن یا اتحادیه اداره می شود.

وی ادامه داد: به واقع کشورهای موفق در حوزه ورزش های آبی، یک ساختار متمرکز و مدیریتی به نام فدراسیون دارند و رشته های مختلف مانند شنا در قالب انجمن یا اتحادیه زیر نظر آن اداره می شوند. به خاطر چگونگی ساختار فدراسیون شنا و در کل ورزش در کشورمان، تصمیم گرفته شد که این انجمن یا اتحادیه را به عنوان «سازمان تیم های ملی» مطرح کنیم. یکی از ابعاد کاری این سازمان فنی است اما تمام وظیفه اش محدود به این مسئله نمی شود.

دبیر پیشین فدراسیون شنا تاکید کرد: این سازمان در حوزه های مختلفی فعالیت دارد که توجه به ورزشکاران و برنامه های مورد نیاز آنها و حتی جذب اسپانسر برای کمک به اجرای برنامه ها را هم شامل می شود.

رییس سازمان تیم های ملی تاکید کرد: یکی از عمده نقاط ضعف ما در حوزه شنا مربوط به مسائل تمرینی ورزشکاران مان می شود. اینکه به خاطر نبود امکانات و انگیزه های مالی، اجرای برنامه های فنی به مشکل بر می خورد و همین موضوع باعث می شود که ورزشکاران این رشته را رها کنند. در واقع سازمان تیم های با الگوبرداری از انجمن یا اتحادیه شنا در دیگر کشورها تشکیل شده تا این خلاها را پُر کند و اینگونه کمک کند تا ورزشکاران به مرز رها کردن نرسند و به جای آن مسیر دستیابی به موفقیت را طی کنند.

سمیعی با یادآوری اینکه یک ماه و نیم از تشکیل سازمان تیم های ملی شنا می گذرد، خاطرنشان کرد: طی این مدت با توجه به حضور «جان اونسوی» نقشه راه شنا تا المپیک لس آنجلس را طراحی کرده ایم. در این طرح، روش هایی که مربیان با کمک آن باید ورزشکاران شان را به اوج آمادگی برسانند، مشخص شده است. همچنین کارگروه مربوط به تیم های جوانان و بزرگسالان را در سازمان تیم های ملی تشکیل داده ایم و به زودی هم این اقدام برای تیم های نوجوانان انجام خواهد شد تا هر یک کارگروه مستقل داشته باشند. کمیته استعدادیابی هم در داخل سازمان تشکیل شده است.

وی گفت: حضور بیشتر شناگران در مسابقات مختلف به منظور نزدیک تر شدن به حد نصاب های جهانی را در برنامه داریم. در همین راستا پیگیر میزبانی از مسابقات انتخابی جهان هستیم. رقابت های قهرمانی جهانی سال آینده میلادی به میزبانی سنگاپور برگزار می شود و در تلاشیم تا در صورت امکان، مسابقات انتخابی آن را میزبانی کنیم.

سمیعی تاکید کرد: اینکه بتوانیم مسابقات انتخابی جهان را در داخل کشورمان برگزار کنیم، تاثیر زیادی روی پیشبرد اهداف و برنامه های این رشته خواهد داشت و چه بسا شانس کسب سهمیه جهانی را هم بالاتر خواهد برد.

وی افزودک به همین منظور پیشنهاد میزبانی ایران به فدراسیون جهانی مطرح شده است. رایزنی ها را آغاز کرده و فرم های لازم را تکمیل و ارائه کرده ایم. منتظر پاسخ هستیم تا در صورت موافقت، آماده میزبانی شویم. در این صورت، رقابت های شنا انتخابی جهان تا پیش از پایان سال جاری در کشورمان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان تیم های ملی شنا تاکید کرد: البته برای بالا بردن شانس ایران جهت کسب امتیازی، پیشنهاد برگزاری مسابقات با عنوان اسلامی را مطرح کرده ایم تا اینگونه بتوانیم رقابت های انتخابی را تنها در بخش مردان میزبانی کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ