ضرورت راه‌اندازی و تشکیل شورای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

اقتصاد ایران: نشست هم‌اندیشی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر هم‌افزایی بیشتر و ضرورت راه اندازی دوباره شورای فنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم‌اندیشی معاونت حمل‌ونقل با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون تحقیقات و فناوری، معاون آموزش و توسعه فناوری، رئیس حوزه پژوهشی حمل‌ونقل، رؤسای بخش‌های حمل‌ونقل مرکز و معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و هیئت کارشناسی همراه در محل این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از وظایف، مأموریت‌ها، ساختار و فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز به عنوان اتاق فکر و بازوی علمی و پژوهشی وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.

در ادامه این نشست، سیدکمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران، پژوهشگران و نخبگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی گفت: در نهایت خروجی این تحقیقات باید بتواند گره‌گشای مشکلات و مسائل اساسی و اصلی در حوزه حمل‌ونقل کشور باشد.

وی افزود: ناترازی بسیار بالایی بین تقاضا و عرضه در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد و این ناترازی باید برطرف شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه این نشست گفت: مرکز تحقیقات ایجاد شده است که بازوی فکری وزارت راه و شهرسازی باشد و پروژه‌های تحقیقاتی وزارتخانه را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در مرکز وجود دارد این مرکز آمادگی این را دارد که چندین برابر آن را هم افزایی کند و قطعاً در کشور هیچ مشاوری دارای چنین ظرفیتی نیست.

محمدمهدی حیدری در ادامه گفت: از موضوعات مهم دیگری که این مرکز نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی به آن ورود کند، راه‌اندازی مجدد و تشکیل شورای فنی است که از قدیم هم بوده است.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی موضوعات همکاری و تعامل مرکز با معاونت حمل‌ونقل، مقرر شد، جلسات اتاق فکر مشترک به صورت مستمر برگزار شود. همچنین در صورت نیاز تفاهم‌نامه‌های مشترک سه جانبه‌ای بین معاونت حمل‌ونقل، مرکز تحقیقات و بخش‌هایی که در حوزه حمل و نقل نیاز است، منعقد شود تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ