دولت چهاردهم عزم جدی برای توسعه صادرات داشته باشد

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: دولت چهاردهم عزم جدی برای توسعه صادرات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، اظهار داشت: عدم توجه به تقوا انسان را از قرار گرفتن در شمول دعای پیامبر و اهل‌بیت خارج می‌کند.

امام جمعه موقت دیر افزود: بی تقوایی، عدم رعایت سبک زندگی اسلامی و رعایت نکردن حقوق دیگران باعث می‌شود خود خداوند از رسولش بخواهد برای چنین کسانی طلب بخشش نکند.

وی با اشاره به روز صادرات و آمار، گفت: مسیری که در دولت قبل دنبال شد امیدواریم توسط دولت چهاردهم پیگیری شود و بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و صادرات باشیم که نتیجه آن تسریع در حمایت از تولید خواهد بود.

امام جمعه موقت دیر با تاکید بر لزوم دقت مسئولین در برنامه‌ریزی‌ها، عنوان کرد: زیرساخت کار صادرات توسط آمار دقیق صورت می‌گیرد و باید مسئولان دقت کافی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به عضویت ایران در چند سازمان و نهاد بین‌المللی در دولت سیزدهم، بیان کرد: راه‌های خوبی برای صادرات گشوده شده است که امیدواریم در این دولت هم مورد توجه قرار گیرد.

وی به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و انگلستان اشاره کرد و بیان داشت: این قطع رابطه مربوط به سال ۱۳۳۰ است اما عده‌ای هر چکشی پیدا می‌کنند بر سر نظام اسلامی می‌زنند که انقلاب اسلامی باعث تحریم شده است در حالی که انقلاب اسلامی همه ما و جهان اسلام را نجات داده است.

سعیدی با اشاره به خیانت‌های انگلیس در گذشته و حال، یادآور شد: ملت ایران هم آن روز هم امروز علاوه بر آمریکای جنایتکار، تعدادی از دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس را خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد می‌داند.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تبرئه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از بدعهدی‌های گذشته آنها هستند، ادامه داد: وعده پوچ آتش بس در غزه بعد از شهادت اسماعیل هنیه برای جلوگیری از پاسخ ایران، اشغالگر نامیدن ایران در بحث جزایر سه گانه و تحریم هواپیمایی ایران از خیانت‌های اروپایی‌ها است اما عده‌ای با دیدگاه منحط خود به جان نظام افتاده‌اند. آیا زمان بیدار شدن شما نرسیده که این گونه وابسته به غرب و بعضی دنبال پست در نظام هستید.

طوفان الاقصی بزرگترین یادگار یحیی سنوار

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه مردم اجازه نمی‌دهند افراد خائن در نظام پست بگیرند، تاکید کرد: هم مجلس شورای اسلامی و هم دستگاه‌های امنیتی در تصمیم‌گیری‌ها دقت کنند و با هر تصمیم خود مانع هرگونه جرأت و خیانت و جنایت رژیم صهیونیستی در حق انقلاب اسلامی شوند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: این اقدام رژیم طاغوت باعث شد خیزشی شکل بگیرد و باعث شد این انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی برسد هرچند که یک سرمایه عظیم علمی همچون ایشان را از دست دادیم.

سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان ملل متحد، عنوان کرد: متأسفانه با گذر زمان و با سلطنت‌ها و دسیسه‌های طواغیت جهان این سازمان که باید حافظ منافع ملت‌ها باشد در مواقع مختلف نه تنها هیچ عملی از آن ساخته نیست بلکه اخیراً نتوانسته در حمایت از نیروهای خود دفاع و امنیت آنها را در مرز لبنان تأمین کند. از طرفی رژیم صهیونیستی به مدارس غزه حمله می‌کند و سازمان ملل فقط نگاه و به چند کلمه بی‌فایده بسنده می‌کند. کشورهای اسلامی تجربه بگیرند و اجتماع بین المللی بین خود تشکیل بدهند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر شهادت یحیی سنوار، گفت: کسانی که در جبهه مقاومت مسئولیت می‌گیرند، پیشگام و خود قبل از نیروها در میدان هستند.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه مردان خدا مرد میدان هستند و آرزوی اصلی آنها شهادت است، یادآور شد: اگر ایشان شهید شده باشد هم جای نگرانی نیست چرا که مجاهدان فی سبیل الله شهادتشان باعث وحدت و انسجام و حرکت سریع‌تر نیروهای مقاومت خواهد شد.

وی طوفان الاقصی را بزرگترین یادگار یحیی سنوار دانست و افزود: از آن روز ریشه و اساس اسرائیل دچار تزلزل شده و محتوا و درون این رژیم به جهانیان نشان داده شد و اکنون نیروها و حامیان حماس جهانی شده‌اند. بنابراین با شهادت ایشان نباید دچار یاس و ناامیدی شویم.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به شبهه افکنی برخی‌ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه چرا ایران از جبهه مقاومت حمایت می‌کند، ابراز داشت: جمهوری اسلامی با این روش مبارزه توانسته دشمنان از جمله منافقین و داعش و رژیم صهیونیستی را ناکام کند. باید به هوش باشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

وی با اشاره به طرح آمارگیری عمومی کشاورزی، بیان کرد: مردم و کشاورزان با مسئولان طرح همکار کنند و متولیان نیز دقت نظر کنند تا آنچه واقعیت است اتفاق بیفتد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ