قانون‌ جدید انگلیسی‌ها برای مقابله با وقت‌کشی دروازه‌بانان!

اقتصاد ایران: یک مقام آگاه در فوتبال انگلیس از اجرای آزمایشی یک قانون جدید در جزیره برای مجازات دروازه‌بان‌هایی که وقت تلف می‌کنند، خبر داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان، هاوارد وب رئیس کمیته داوران فوتبال انگلیس از اجرای یک قانون آزمایشی برای جلوگیری از وقوع «شرایط مسخره» در فوتبال جزیره خبر داد.

وقت‌‌کشی یکی از معضل‌های همیشگی دنیای فوتبال بوده است که علاوه بر برانگیختن خشم و اعتراض اعضای بازیکنان تیم مقابل، اغلب اوقات باعث درگیری در زمین بازی می‌شود. به باور انگلیسی‌ها هم قوانین فعلی فیفا از بازدارندگی لازم برای جلوگیری از چنین وقایعی برخوردار نیست و به همین دلیل خود آنها دست به کار شده‌اند.

هاوارد وب 53 ساله فاش کرد قانونی آزمایشی در سطح جوانان لیگ برتر انگلیس در حال اجراست که به موجب آن دروازه‌بان‌‌هایی که اقدام به وقت‌کشی کنند، به صورت تیمی مجازات می‌شوند. مطابق این قانون هر دروازه‌بان در صورت جمع کردن توپ بیش از شش ثانیه اجازه ندارد آن را در دستان خود نگه دارد، وگرنه تیم مقابل یک ضربه کرنر دریافت خواهد کرد.

 

وب گفت: در لیگ برتر 2، قانونی در حال اجرای آزمایشی است که دروازه‌بان‌ها را از نگه داشتن توپ برای بیش از شش ثانیه منع می‌کند. اگر شش ثانیه، هشت ثانیه شود و دروازه‌بان هنوز توپ را رها نکرده باشد، یک ضربه کرنر به حریف داده می‌شود.

رئیس کمیته داوران فوتبال انگلیس افزود: بعد از سه ثانیه از زمانی که دروازه‌بان توپ را جمع می‌کند، داور شروع به شمارش می‌کند و اگر پس از شنیدن عدد سه همچنان توپ را نگه داشته باشد، یک کرنر به حریف داده خواهد شد. این قانون از وقوع شرایط مسخره‌ای که به ضربات ایستگاهی غیرمستقیم در محوطه شش قدم یا کشمکش بازیکنان با یکدیگر منجر می‌شود، جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ