۲۶۹ خرده‌فروش مواد مخدر در خرم‌آباد دستگیر شدند

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - فرمانده انتظامی خرم‌آباد از دستگیری ۲۶۹ خرده‌فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ نبی اله قاسمی در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان اقدامات خوبی از ابتدای سال داشته‌ایم، اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی و استمرار طرح‌های مختلف ارتقای امنیت در این مدت کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۳۷ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

۶۱ عامل تیراندازی دستگیر شدند

وی با اشاره به عملکرد مبارزه با مواد مخدر و افزایش ۷۷ درصدی کشف مواد مخدر و دستگیری ۲۶۹ خرده‌فروش در شهرستان خرم‌آباد، بیان کرد: در این مدت دو هزار ۱۷۷ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به‌منظور بازپروری تحویل کمپ داده شده است که متأسفانه کمبود کمپ ترک اعتیاد یکی از معضلات موجود در شهرستان است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل با پیگیری مسئولان ذی‌ربط برطرف شود.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی تشکیل پرونده جرایم اقتصادی، افزود: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی ۶۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و تحویل مراجع ذی‌صلاح شده است.

سرهنگ قاسمی، بیان کرد: در حوزه تیراندازی با اقدامات پیشگیرانه ۱۴ درصد کاهش نسبت مشابه سال گذشته داشته‌ایم و ۶۱ عامل تیراندازی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری مشاور در همه کلانتری شهر خرم‌آباد یکی دیگر از اقدامات پلیس خرم‌آباد بوده است، گفت: در حوزه مشاوره چهارهزار و ۲۰۸ پرونده در دوایر مشاوره شهرستان تشکیل که عمدتاً در حوزه اختلافات خانوادگی بوده و بیش از ۹۵ درصد باعث صلح و سازش که در راستای تحکیم بنیان خانواده انجام‌گرفته و ۲۱ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

برقراری ۹۳ هزار تماس با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با تأکید بر نقش سایر اقشار اجتماعی در تأمین امنیت پایدار در جامعه و استفاده از ظرفیت معتمدین و متنفذان و ریش‌سفیدان در بحث امنیت محله محور یکی دیگر از اقدامات این فرماندهی بوده است، تصریح کرد: در این مدت ۱۰۳ هزار ۶۶۱ مراجعه مردمی به مقر انتظامی در راستای انجام امور خدمات انتظامی داشته‌ایم، همچنین تعداد ۹۳ هزار ۵۱۵ مورد تماس با مرکز فوریت‌های مرکز پلیس در بحث امداد خواهی، ارشاد قضائی، اخذ مشاوره و راهنمایی پلیس با افزایش سه‌درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که این نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

سرهنگ قاسمی در ادامه با بیان این که ۱۹ هزار ۲۸۳ خدمت غیر از مأموریت‌های جاری و امداد خواهی توسط انتظامی خرم‌آباد به مردم در راستای تعامل با ادارات و سایر دستگاه‌ها بوده است، گفت: استمرار آرامش و امنیت نتیجه تعامل ارزشمند پلیس با سایر اقشار اجتماعی است و نقش افکار عمومی در پیشگیری از جرایم بسیار مهم و ضروری است.

وی بر نقش تأثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقا احساس آرامش و آسایش مردم تأکید و گفت: ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی است که بر عهده رسانه‌های نوشتاری و مجازی بوده که بااطلاع رسانی شفاف، هدفمند و سریع و بازتاب مثبت اقدامات پلیس زمینه مشارکت مردم در تأمین امنیت را ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد، افزود: احساس امنیت عمومی در جامعه به‌مراتب مهم‌تر از خود امنیت است چرا که آرامش روانی اقشار مختلف در تمامی جوامع، مهم‌ترین زمینه برای هر نوع فعالیت فردی، اجتماعی، اقتصادی و سازمانی در راستای بهبود وضعیت و دستیابی به اهداف است و رسانه‌ها دراین‌رابطه نقشی مهم دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ