اوکراین مجوز حمله به عمق خاک روسیه را با اف۱۶ دریافت کرد!

اقتصاد ایران: وزیر دفاع هلند تایید کرد که اوکراین می‌تواند از جنگنده‌های اف۱۶ که آمستردام در اختیار کی‌یف قرار داده است، در عمق خاک روسیه استفاده کند! 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روبن برکلمانس، وزیر دفاع هلند با صدور جواز برای اوکراین جهت استفاده از جنگنده‌های اف ۱۶ آمستردام علیه اهدافی در عمق خاک روسیه، مدعی شد که چنین حمله‌ای تحت قوانین بین‌المللی دفاع مشروع از خود است!

هلند متعهد شده است که ۲۴ فروند جنگنده اف ۱۶ برای اوکراین فراهم کند. این تعهد در قالب گروه موسوم به «ائتلاف اف ۱۶» صورت گرفت. دانمارک و نروژ نیز به ترتیب قول ۱۹ و ۶ فروند اف ۱۶ داده‌اند و سایر کشورهای این گروه نیز متعهد به آموزش خلبانان اوکراینی شده‌اند. نخستین محموله جنگنده‌های اف ۱۶ در ماه آگوست به اوکراین رسید.

برکلمانس دراین‌باره گفت: در قوانین بین‌المللی هیچ محدودیتی از حیث مسافت قائل وجود ندارد و (حملات) را به مرز یا ۱۰۰ کیلومتری آن محدود نکرده است.

وی افزود: بنابراین ما به اوکراین اجازه می‌دهیم تا از اف ۱۶ برای دفاع از خود استفاده کند. ممکن است به رهگیری موشک‌ها یا به عنوان مثال حمله به فرودگاه‌های نظامی روسیه نیاز باشد! و این به معنای اهداف نظامی است.

وزیر دفاع هلند ادامه داد: همچنین حمله به خاک روسیه یا حریم هوایی این کشور نیز مجاز است!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی گرملین اوایل آگوست درباره ورود محموله اف ۱۶ به اوکراین گفت که این جنگنده‌های ساخت آمریکا قادر نیستند تا تحرکات و تحولات خط مقدم جنگ ر دستخوش تغییر چشمگیری کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته تاکید کرد که ارتش اوکراین قادر به تنهایی قادر به استفاده از تسلیحات پیچیده غربی نیست و با توجه به این موضوع، هر گونه حمله به اهداف در عمق خاک روسیه نیازمند مشارکت مستقیم پرسنل ناتو است و چنین اتفاقی «ماهیت جنگ اوکراین را به شدت تغییر خواهد داد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ