کشورهای منطقه برای توقف کشتار در غزه و لبنان تلاش همه‌جانبه کنند

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه مصر، خواستار تلاش همه‌جانبه و مضاعف کشورهای منطقه برای توقف کشتار و تجاوز در فلسطین اشغالی به ویژه غزه و کرانه باختری و نیز در لبنان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک دو هفته اخیر با کشورهای منطقه راجع به وضعیت حساس امنیتی منطقه، به مصر سفر کرده است، امروز با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو وزیر در مورد آخرین تحولات منطقه و خطرات و نگرانی‌های فزاینده ناشی از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت پایان اشغالگری به عنوان ریشه اصلی ناامنی در منطقه، خواستار تلاش همه‌جانبه و مضاعف کشورهای منطقه برای توقف کشتار و تجاوز در فلسطین اشغالی به ویژه غزه و کرانه باختری و نیز در لبنان شد.

وی همچنین بر ضرورت اقدام عملی جامعه جهانی برای جلوگیری از ادامه تهدید امنیت و ثبات منطقه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی و همکاری بین‌المللی برای امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر نیز با تشریح دیدگاه مصر و اقدامات و تحرکات دیپلماتیک این کشور برای کاهش تنش‌ها در منطقه، بر ضرورت تلاش مشترک کشورهای منطقه و جامعه جهانی جهت حراست از صلح، ثبات و امنیت در منطقه و تسریع و تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه و لبنان تاکید کرد.

وزرای خارجه ایران و مصر موضع مشترک دو کشور مبنی بر ضرورت توقف تجاوز و جنگ علیه غزه و لبنان، جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه، و ضرورت ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به آوارگان در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین همچنین با اشاره به تحولات مثبت و رو به جلو در تعاملات فیمابین دو کشور، برای ادامه روندهای جاری و تداوم رایزنی‌های متقابل به منظور گسترش روابط دوجانبه تفاهم کردند.


نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ