برگزاری دوره مهارت آموزی برای ۹۰۰ نابینا و کم بینا در تهران

اقتصاد ایران: مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به روز جهانی عصای سفید از برگزاری دوره مهارت آموزی برای افراد نابینا و کم بینا در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت روز جهانی عصای سفید ویژه برنامه‌ای با حضور ۹۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت بینایی شامل افراد نابینا و کم بینا در توچال توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر برپایی ایستگاه فرهنگی، دوره مهارت آموزی برای افراد کم بینا و نابینا برپا شد و مراسم عقد دو نفر از افراد نابینا نیز با حضور برخی خانواده‌ها برگزار شد.

حمید صاحب مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: مدیریت شهری برنامه‌های خوبی جهت حمایت از افراد معلولان دارد و همه باید دست به دست هم دهیم تا حال یکدیگر را خوب کنیم چراکه حال خوب ساختنی است.

وی افزود: ایجاد زمینه‌های حضور و مشارکت اجتماعی گروه‌های دارای معلولیت یکی از رویکردها و برنامه‌های مدیریت شهری برای در دسترس قرار دادن خدمات و امکانات شهری برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی پایتخت است و از این رو مناسب سازی معابر و اماکن برای استفاده افراد دارای معلولیت بینایی و دیگر معلولیت‌ها در دستور کار شهرداری تهران قرار داد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که افراد دارای معلولیت خصوصاً معلولیت بینایی با آن رو به رو هستند، آشنا نبودن به حقوقی است که قانون گذار برای این گروه پیش بینی کرده است، از اجرای برنامه‌هایی برای ارائه آموزش به این گروه از افراد دارای معلولیت در روز جهانی عصای سفید خبر داد و یادآور شد: تلاش شده است در مناطق ۲۲ گانه با برگزاری کارگاه‌هایی، آموزش‌های لازم با موضوع آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت بینایی به افراد ارائه شود تا این دسته از افراد دارای معلولیت بتوانند از خود و حقوقی که برای آنان پیش بینی شده است دفاع کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از ۱۱ هزار فرد دارای معلولیت بینایی در شهر دارای پرونده در بهزیستی هستند، اظهار کرد: بخشی از این افراد با عضویت در کانون معلولان شهر تهران از خدمات ارائه شده در کانون استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ