تصویب دوره دستیاری به عنوان شغل/به رزیدنت ها بیمه تعلق خواهد گرفت

اقتصاد ایران: در یک گام مهم به سوی بهبود نظام سلامت کشور، وزیر بهداشت از تصویب احتساب دوره دستیاری به عنوان شغل در جلسه اخیر دولت خبر داد. این تصمیم، به عنوان حرکتی مثبت در جهت ارتقاء وضعیت پزشکان و بهبود شرایط کاری آنها تلقی می‌شود. علاوه بر این، وزیر بهداشت تأکید کرد که باید سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی به حداقل ۷ درصد افزایش یابد تا به استانداردهای کشورهای همسایه نزدیک‌تر شویم.

به گزارش سلامت نیوز،در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی که به میزبانی مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش در تهران برگزار شد، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه سلامت، از تصویب احتساب دوره دستیاری به عنوان شغل خبر داد. وی این موضوع را در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت مطرح کرد و امیدوار است که مجلس نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ضرورت انسجام و همکاری بین جامعه پزشکی، دولت و مجلس، بیان کرد: "ما در جلسات فشرده اخیر دولت یک ساعت فرصت داشتیم تا مشکلات و راهکارهای مربوط به حوزه سلامت را مورد بحث قرار دهیم." او تأکید کرد که برای حل این چالش‌ها نیاز به همکاری و همفکری بین تمامی ذینفعان داریم.

وزیر بهداشت همچنین بر لزوم بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی تأکید کرد و گفت: "این قانون که در سال ۸۳ اصلاح شد، بعد از گذشت ۲۰ سال نیاز به بازنگری دارد." او افزود که در گذشته حق تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی بود، اما این حق در احکام دائمی تغییر کرده است.

دکتر ظفرقندی با اشاره به همکاری‌های سازمان نظام پزشکی گفت: "با کمک این سازمان می‌توانیم اصلاحات لازم را به مجلس ارائه کنیم تا بهبودهای لازم در سیستم سلامت کشور ایجاد شود."

وی اشاره کرد که این موضوع سال‌ها در جلسات نظام پزشکی مطرح بوده و سرانجام در نشست‌های فشرده بودجه دولت، به تصویب رسیده است. ظفرقندی همچنین افزود که سهم سلامت باید به حدود کشورهای منطقه برسد و بر نقش مهم نظام پزشکی در تصمیم‌سازی‌ها تاکید کرد. او گفت که هدف دولت، حمایت از محرومان و نیازمندان در حوزه درمان است و ساختارهای جدیدی مانند گسترش شبکه پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای این منظور طراحی شده است. وزیر بهداشت همچنین به افزایش حقوق دستیاران اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این گام‌ها بتواند وضعیت معیشتی و آینده پزشکان جوان را بهبود بخشد.

این اقدامات به وضوح نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای بهبود وضعیت پزشکان و ارتقاء خدمات بهداشتی در کشور است و می‌تواند تحولی مثبت در نظام سلامت ایران ایجاد کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ظفرقندی، در گفتگویی با پالنا به اهمیت فعالیت و تلاش‌های رزیدنت‌ها و دستیاران پزشکی اشاره کرد. وی بیان کرد که این گروه از پزشکان بار سنگینی از کارها و اعمال جراحی بیمارستان‌ها را بر دوش دارند و باید از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

او تاکید کرد که این حقوق شامل مزایای مالی و همچنین شناسایی رزیدنتی به عنوان یک شغل رسمی است که به آنان امکان بهره‌مندی از مزایایی مانند بیمه را می‌دهد. ظفرقندی ابراز امیدواری کرد که مجلس نیز در این مسیر همکاری کرده و با تصویب قوانین، رزیدنتی را به عنوان یک شغل در دوران تحصیل به رسمیت بشناسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ