طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان در مازندران اجرا شد

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل بهزیتی مازندران گفت: طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی « سراد» در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

فریبا بریمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز به کار طرح ارتقا سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان «سراد» در سراسر استان خبر داد و با بیان اینکه ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان از ضروریات نظام سلامت است، گفت؛ رفتارهای ارتقا دهنده سلامت برای حفظ سلامتی نوجوانان ضروری است.

وی اهتمام در امر فرهنگ سازی و قرار دادن پیوست اجتماعی و فرهنگی در برنامه‌ها و فعالیت‌های نهادهای متولی حوزه امنیت و سلامت اجتماعی و جسمانی را ضروری برشمرد و گفت: در راستای تحقق بند ۲ سیاست‌های کلی سلامت، دستگاه‌های حمایتی، انتظامی و قضائی نیز باید به تناسب وظایف و مسوولیت‌های اجتماعی خود با تدوین و ارائه ساز و کارهای مختلف، ذیل اقدام مشترک بین دستگاهی، همگام با اهداف سیاست‌های کلی سلامت اقدام نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان توانمندسازی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را امری بین دستگاهی دانست و اظهار داشت: رسیدن به نقطه مطلوب ساختاری در ایجاد بستر سالم اجتماعی، نیازمند اراده جمعی و تأمین منابع اعتباری و انسانی متخصص از سوی تمامی نهادهای متولی است.

وی مدارس را مراکز مهم ارتقا فرهنگ عنوان و تصریح کرد: مدارس با در بر گرفتن بخش عظیمی از جمعیت آینده ساز جامعه، مکانی اثر گذار برای فعالیت‌های اجتماعی است.

بریمانی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح سراد (طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان) در سه شهرستان پایلوت بهشهر، آمل و چالوس با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دادگستری، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و ۳۵۰ نفر از کادر آموزشی در ۳۰ مدرسه از خدمات طرح بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با رویکرد اقدام مشترک نهادها در امور مداخلات فوریتی آسیب‌های اجتماعی نشان داد دانش آموزان تا چه میزان نسبت به آموزه‌های سلامت اجتماعی و آگاه سازی از حمایت گری های اجتماعی روانشناختی، اشتیاق به یادگیری دارند، اظهار داشت: آموزش‌های ارتقایی و آگاهی بخشی دانش آموزان، کادر آموزشی و والدین در زمینه شرح وظایف دستگاه‌های همکار در طرح و نحوه خدمت رسانی، حمایت‌های روانی اجتماعی از دانش آموزان نیازمند مداخلات روحی، روانی، اجتماعی و حمایتی انتظامی و قضائی؛ بخشی از اهداف طرح ارتقا سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان «سراد» است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان از افتتاح طرح ارتقا سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان «سراد» در مهرماه سال جاری در سراسر استان خبر داد و افزود: این طرح در جهت ارتقا سطح سواد اجتماعی نوجوانان بر اساس تعیین کننده‌های سلامت اجتماعی تدوین شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ