ساخت دستگاه اکسیژن ساز با قابلیت ارتباط تصویری بیمار و پزشک

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان دستگاه اکسیژن ساز هوشمند با عملکرد بالاتری نسبت به تجهیزات موجود در بازار ساخته که در این دستگاه از فناوری‌نانو به منظور بهبود کیفیت هوای خروجی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، دستگاه اکسیژن‌ساز ابزاری کمکی و جایگزین برای سیستم‌های قدیمی کپسول تامین‌کننده‌ی اکسیژن بوده که برای دامنه‌ی متنوعی از کاربران قابل استفاده است. این دستگاه وظیفه‌ی تولید اکسیژن تغلیظ شده را بر عهده دارد. میزان هوایی که در طول شبانه روز تنفس می‌کنیم دارای ۷۸ درصد نیتروژن و ۲۱ درصد اکسیژن و ۱ درصد از گازهای طبیعی دیگر است.

دستگاه اکسیژن‌ساز فرتاک با بهره‌مندی از فناوری نانو، باعث تصفیه هوای خروجی می‌شود. نانوذرات نقره و طلا باعث جداسازی هوای سالم از هوای آلوده می‌شود. این ویژگی در دستگاه اکسیژن‌ساز مزیت‌های زیادی برای آن به دنبال دارد. تولید دستگاه اکسیژن‌ساز فرتاک، با داشتن ویژگی‌های جالب توجه و فناوری بالا و بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و در نظر داشتن اصول استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، انجام شده است. این دستگاه با توجه به نیاز جامعه نسبت به درمان بیماری‌های تنفسی، طراحی شده است.

در این دستگاه اکسیژن‌ساز، تصفیه هوا به مراتب بهتر در مقایسه با محصولات مشابه بازار انجام می‌شود که دلیل این امر به‌کارگیری فناوری نانو است. همچنین در دستگاه اکسیژن‌ساز فرتاک اپلیکیشن تخصصی ارتباط گفتاری، صوتی و تصویری پزشک و بیمار از راه دور (سهولت ارتباط با پزشک و بدون نیاز به مراجعه) در نظر گرفته شده است. این دستگاه مجهز به مکانیسم تشخیص میزان اکسیژن خون و نبض (علائم حیاتی) بیماران است.

این شرکت دانش بنیان این دستگاه را برای مصارف خانگی به ویژه در شهرهای آلوده و مصارف درمانی در بیمارستان‌ها ساخته که برای بیماران ریوی بسیار ایده‌آل است. شرکت فرتاک دانش کویر که در مرکز رشد و فناوری دانشگاه کاشان مستقر است، پروانه تولید این دستگاه را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کرده و همچنین پروانه بهره‌برداری را از وزارت صمت اخذ نموده است.

این شرکت در در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، ایران‌نانو ۱۴۰۳، حضور دارد. نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ