جمع‌آوری ۱۹۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: در سال جاری هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان زکات ثبت و جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن هرمز چهارشنبه شب در برنامه رادیویی ارتباط مردم و مسئولان در استان مازندران اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن خداوند دو مأموریت بسیار مهم به پیامبر داده است که یکی جمع‌آوری زکات است که سبب طهارت باطن و تزکیه نفس پرداخت کننده می‌شود و دوم تجلیل و تشکر از پرداخت کنندگان زکات است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم امسال ما حضور در استان‌ها و تجلیل و تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران و مودیان زکات است.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس و آئین نامه زکات و ابلاغیه دولت بیان داشت: شرح وظایف دستگاه‌های عضو شورای زکات در این قانون تبیین شده است.

حجت‌الاسلام هرمز گفت: برای احیا و ترویج این فریضه مهم الهی در قانون هوشمندانه سه دستگاه فرهنگ ساز، شورای سیاستگذاری گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدای سیما آورده شده است.

مدیر کل امور اجرایی زکات در نهاد کمیته امداد با اشاره به پیام رهبری به همایش سراسری زکات در سال ۹۶ در خصوص برگزاری همایش زکات بیان داشت: یکی از اقدامات خوب و مؤثر در فرهنگ سازی مقوله زکات در سه سال گذشته، برگزاری همایش زکات در سراسر استان‌های کشور بوده است و امسال نیز این همایش‌ها به صورت شهرستانی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ثبت دبیرخانه زکات شد که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان وارد حساب کمیته امداد و مابقی زکات جمع آوری و مصرف آن با شرکای امداد بوده است گفت: از این مبلغ ۹۰ درصد صرف امور محرومین و ۱۰ درصد صرف پروژه‌های عام‌المنفعه شده است

حجت‌الاسلام هرمزبا بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال به همت مردم متدین هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ثبت دبیرخانه زکات شده که نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان وارد حساب‌های امداد شده است افزود: زکات جمع آوری شده در امور محرومین صرف معیشت، هزینه تأمین و تعمیر مسکن، جهیزیه، وسایل ضروری زندگی، هزینه‌های درمان و امور فرهنگی و… می‌گردد

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور از همه دستگاه‌های مختلف، مبلغین، عاملین، موثرین و مخصوصاً مودیان عزیز که در همه حال در یتیم نوازی و محرومیت زدایی همراه کمیته امداد هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور، شورای زکات است که تا دل روستاهای دور افتاده رفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ