بیانیه مشترک مصر و عربستان بعد از پایان سفر بن سلمان

اقتصاد ایران: عربستان سعودی بعد از سفر محمد بن سلمان به مصر و دیدار با رئیس جمهور این کشور بیانیه مشترک منتشر و در آن بر لزوم همکاری بیشتر تأکید کرده و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در صفحه "فیسبوک" خود بیانه مشترکی را که در پایان سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به مصر، صادر شده بود، منتشر کرد.

عربستان سعودی و مصر طی بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در منطقه، تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: نظر به روابط مستحکم و برادرانه دو کشور مصر و عربستان و ملت این دو کشور، و در پاسخ به دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، شاهزاده محمد بن سلمان نخست وزیر و ولیعهد عربستان سعودی، در تاریخ 15/10/2024 سفری رسمی به مصر داشتند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کاخ "الاتحادیه" در قاهره از محمد بن سلمان استقبال کرده و گفتگوی های رسمی دو جانبه را آغاز و در مورد روابط مستحکم بین دو کشور و راههای تقویت این روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف در مورد دستاوردهای سفر سابق محمد بن سلمان به مصر در تاریخ 20/6/2022 و همچنین سفر عبدالفتاح السیسی به عربستان در تاریخ 8/3/2022 و نتایج این دو سفر و تاثیر آنها بر توسعه روابط دو جانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

دو طرف در این دیدار از تشکیل شورای عالی هماهنگی به ریاست محمد بن سلمان و عبدالفتاح السیاسی خبر داده، و بیان داشتند که این شورای عالی با هدف توسعه و گسترش روابط دو جانبه، و تقویت این روابط در زمینه های مختلف تشکیل شده است.

در این دیدار طرف مصری تلاشهای حکومت عربستان برای خدمت رسانی به حرمین شریفین و حجاج بیت الله الحرام را ارج نهاده و سطح هماهنگی دو کشور در زمینه آسایش حجاج مصری و زائران اماکن مقدس در عربستان را بسیار بالا دانستند.

عبدالفتاح السیسی در این دیدار موفقیت ریاض در میزبانی نمایشگاه "اکسپو2030" را به محمد بن سلمان تبریک گفت؛ در مقابل ولیعهد عربستان نیز حمایت و پشتیبانی حکومت مصر برای میزبانی عربستان برای جام جهانی فوتبال در سال 2034 را ارج نهادند.

در پایان دو طرف توسعه و گسترش راوبط دو جانبه در زمینه های اقتصادی، بویژه در زمینه-های مختلف انرژی، حمل و نقل، خدمات لوجستیک، ارتباطات، فناوری اطلاعات، صعنت، کشاورزی و گردشگری را حائز اهمیت فراوان دانسته و بر تقویت آنها تاکید کردند. همچنین بر اهمیت افزایش تلاشها در زمینه توسعه و تنوع همکاری های اقتصادی و سرمایه گزاری برای تحقق اهداف دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ