سالانه ۴۵۰ هزارتن هدررفت در آذربایجان غربی داریم

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۵۰ هزار تن سالانه هدررفت سیب داریم که باید با یک برنامه ریزی دقیق، آموزش، ترویج در زمینه کود و سموم از هدر رفت سرمایه‌های استانی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در نشست بخش خصوصی با دولت با اشاره به فروش محصولات زیر درختی سیب در استان، بر ضرورت ایجاد مراکز ویژه خرید محصول سیب زیردرختی، و افزایش نظارت سازمان جهاد کشاورزی در روند خرید و توزیع بهداشتی و قیمت‌های منصفانه در راستای حمایت از باغداران تاکید کرد.

وی افزود: ضروری است در راستای حذف واسطه‌ها و دلال‌ها، زمینه خرید محصول سیب زیردرختی توسط واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی فراهم شود تا کارخانه‌ها بتوانند محصولات زیردختی خود را به صورت مستقیم از باغداران خریداری کنند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر فعال شدن شورای توسعه صادرات استان و برگزاری مستمر جلسات این شورا در راستای رفع موانع بخش صادرات و تقویت این حوزه، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته به رفع مشکلات کارآفرینان و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد استان کمک کرده و در بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی، بسیاری از موانع و مشکلات این واحدها حل شد و رفع برخی از موانع نیز که در اختیارات استان نیست، باید از طریق نهادهای ملی پیگیری شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از اولویت‌های مهم در حوزه اقتصادی را نیز توجه به واحدهای فعال در مناطق مختلف استان عنوان کرد و افزود: با تمام توان از این واحدها حمایت شود تا این واحدها دچار رکود نشوند.

معتمدیان با بیان اینکه در سه سال اخیر با همکاری مجموعه اتاق بازرگانی، اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان صورت گرفته، گفت: با اقدامات و تعاملات صورت گرفته و ریل گذاری‌های انجام شده، آذربایجان غربی از نظر کاهش نرخ بیکاری در کشور رتبه نخست را کسب کرده و سال گذشته تعهد استان در حوزه اشتغال ۱۲۴ درصد محقق شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت نقش کشاورزی در روند توسعه استان، اضافه کرد: کشاورزی یکی از پیشران‌های مهم توسعه آذربایجان غربی بوده و در این راستا ضروری است آموزش‌های لازم در راستای افزایش کیفیت تولید محصولات کشاورزی به کشاورزان ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد کشاورزی در حوزه آموزش و ترویج کشاورزی فعال‌تر عمل کند، افزود: در راستای تولید برنامه‌های ثابت تلویزیونی و رادیویی در این حوزه و افزایش آگاهی‌های کشاورزان برای تولید محصولات با کیفیت و سالم، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی از مصرف سموم غیراستاندارد توسط برخی از کشاورزان و عدم نظارت کافی نهادهای مسئول بر این حوزه نیز انتقاد کرد و یادآور شد: استفاده از سموم غیراستاندارد ضمن به خطر انداختن سلامت مردم و خسارت‌های جبران ناپذیر به محصولات باغداران، موجب بروز اختلال و مرجوع شدن محصولات صادراتی استان می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره اقدامات انجام شده در استان در حوزه اشتغال و همکاریهای اتاق بازرگانی ارومیه در این حوزه، گفت: در کاهش نرخ بیکاری رتبه نخست کشور را کسب کر

معتمدیان افزود: خوشبختانه اتفاقات بسیار خوب و مؤثری در راستای دیپلماسی منطقه‌ای با همکاری و مشارکت‌های اتاق بازرگانی ارومیه افتاده و امیدواریم این روند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ