واردات خودروهای کره‌ای آزاد و واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است

اقتصاد ایران: عصر خودرو- بررسی‌ها نشان می‌دهد که واردات خودروهای کره‌ای در یک مقطع زمانی ممنوع بوده اما بعد از مدتی در سکوت خبری آزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از اقتصادآنلاین، اخیرا خبری در مورد رفع ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به کشور توسط رشیدی کوچی، نماینده سابق مجلس منتشر شده است. او با انتشار ویدئویی با اشاره به سرعت گرفتن روند واردات خودرو، از واردات خودرو از شرکت کره‌ای هیوندای خبر داده و گفته است که ثبت سفارش توسط یک شرکت مونتاژی انجام شده است.

اما این در حالی است که در این دو سال و نیم که از وادات خودرو می‌گذرد واردات خودروهای کره‌ای آزاد بوده و برای نمونه کرمان موتور، مدل‌های مختلف هیوندای و کوشاخودرو نیز محصولات کیا را وارد کشور کرده است.

واردات خودروهای کره‌ای چرا ممنوع شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که واردات خودروهای کره‌ای در یک مقطع زمانی ممنوع بوده است، اما بعد از مدتی در سکوت خبری آزاد شده است.

اردیبهشت 1402 بود که خبر ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای منتشر شد، گفته می‌شد که وزارت خارجه در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی این درخواست را داشته و این نهاد و وزارت صمت هم با این موضوع موافقت کرده‌اند، دلیل آن هم اقدام متقابل نسبت به رفتار کره جنوبی در عدم پرداخت 7 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران بوده است.

واردات کدام خودروها به کشور ممنوع است؟ 

در حال حاضر بنابر تصمیم سیاست‌گذار فقط واردات خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع است. واردات خودروهای ساخت کشور فرانسه و انگلیس نیز به دلیل بحث تحریم‌ها و عدم امکان انتقال ارز ممکن نیست و ممنوعیتی در رابطه با این خودروها وجود ندارد. 

تحریم‌ها هم سبب محدودیت ارزی کشور برای تامین ارز خودرو شده و هم مبداهای وارداتی ما را محدود کرده است، به طوری که واردکنندگان چاره‌ای جزء خرید از کشور چین ندارند و از کشورهای دیگر هم با واسطه خودرو می‌خرند و عمده خودروهای وارداتی به ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ