الزامات نظام مهندسی برای احداث گلخانه‌ها باید بازبینی شود

اقتصاد ایران: بندرعباس-استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزی و کاهش دادن هزینه‌های تولید در استان گفت: الزامات نظام مهندسی برای احداث گلخانه‌ها باید بازبینی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر چهارشنبه طی سفری به شهرستان رودان با حضور در بخش بیکاه از مجموعه‌های گلخانه‌ای، باغات مرکبات و نخلستان‌های این بخش بازدید کرده و مسائل و مشکلات گلخانه‌داران و باغداران شهرستان رودان را مورد بررسی قرار داد.

الزامات نظام مهندسی برای احداث گلخانه‌ها باید بازبینی شود

مهدی دوستی در این بازدید با تاکید بر لزوم سبک سازی سازه‌های گلخانه‌ای استان هرمزگان، اظهار کرد: از این طریق می‌توان هزینه تمام شده احداث گلخانه‌ها را کاهش داد چرا که نباید تولید را با سرمایه‌گذاری گران انجام دهیم و در همه صنایع باید طوری برنامه ریزی شود که با کمترین سرمایه به بیشترین سود برسیم از این رو باید بازبینی‌هایی بر الزامات وضع شده‌ی نظام مهندسی برای گلخانه‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: نمی‌توان در همه جای کشور از یک الگو برای ساخت گلخانه‌ها استفاده کرد بلکه باید طراحی گلخانه‌ها بر اساس اقلیم مناطق انجام شود.

استاندار هرمزگان برند سازی را مسئله اصلی کشاورزی در کشور دانست و گفت: آمادگی داریم طی سال جاری از محل کمک‌های فنی و اعتباری استانداری هرمزگان و تسهیلات، اعتباری برای جایگزینی درختان کشاورزی و توسعه کشاورزی نوین اختصاص دهیم که به این منظور ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که از آبان ماه سال جاری پرداخت آن آغاز خواهد شد.

الزامات نظام مهندسی برای احداث گلخانه‌ها باید بازبینی شود

وی با تاکید بر حمایت از کشاورزی‌های بزرگ مقیاس در استان عنوان کرد: اصلاح و جایگزینی باغات و حمایت از کشت‌های نوین دو رویکرد اصلی در تخصیص تسهیلات استان هرمزگان خواهد بود.

دوستی کشاورزی را موتور اصلی توسعه اقتصادی شهرستان رودان دانست و تاکید کرد: طی هفته‌های آینده با بررسی‌های کارشناسی تلاش خواهیم کرد اصلاحاتی بر روی برخی مقررات در جهت حمایت از کشاورزی رودان در نظر بگیریم.

الزامات نظام مهندسی برای احداث گلخانه‌ها باید بازبینی شود

گفتنی است مهدی دوستی در حاشیه این سفر با حضور در منزل جانباز ۷۰ درصد محمد حیدر نسب با این جانباز سرافراز استان هرمزگان دیدار کرد.

استاندار هرمزگان همچنین از پروژه نهضت ملی مسکن شهر رودان بازدید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ