تاسیس مراکز زندگی ویژه سالمندان در تهران

اقتصاد ایران: مدیرکل سلامت شهرداری تهران تاسیس مراکز زندگی ویژه سالمندان خبر داد و گفت: توانمندسازی سالمندان و جهان‌دیدگان در سطح محلات بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره گنجینه‌های شهر که به مناسبت هفته ملی سالمندان در برج میلاد برگزار شد، گفت: وظیفه ما خدمت مقتضی به شهروندان است و علاوه بر مسائل کالبدی که وظیفه ذاتی شهرداری است، باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تعریف شود.

وی با بیان اینکه ما برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی طراحی کرده‌ایم که مصداق «خدمت» است، گفت: به عنوان مثال، بازی‌های نشاط سالمندی که امسال حدود ۷۰ هزار نفر شرکت‌کننده داشته است، نمونه‌ای از این برنامه‌هاست در حالی که این تعداد در دو سال پیش حدود ۱۴ هزار نفر بود، امسال شاهد رقابت در سطح محلات شهر تهران هستیم.

صاحب ادامه داد: همچنین تأسیس مراکز زندگی را در دستورکار قرار دادیم چرا که به توانمندسازی سالمندان و جهان‌دیدگان در سطح محلات کمک می‌کند و همچنین برنامه‌های ساده و کوچک مانند دورهمی‌های محلی نیز، اگرچه ساده به نظر می‌رسند اما برای سالمندان طراحی شده و برای این قشر بسیار نشاط‌آور بوده و با استقبال سالمندان همراه بوده است و البته برنامه دیگری به نام «گنجینه‌های شهر» داریم که دومین جشنواره آثار تجسمی و هنری هنرهای دستی جهان دیدگان است که آثار را ارزیابی کرده و نفرات برتر جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

مژگان رضازاده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور نیز گفت: انگیزه سالمندان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رضازاده اظهار کرد: امسال دومین سالی است که شهرداری تهران برنامه‌های تخصصی برای تکریم سالمندان و شناخت توانمندی‌های جهان دیدگان و فرزانگان شهر تهران برگزار می‌کند. این برنامه‌ها در قالب جشنواره «گنجینه‌های شهر» و با محوریت داوری آثار هنری و صنایع دستی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره بسیار ارزشمند است، زیرا جمعیت کشور ما به سمت سالمندی در حال حرکت است و سالمندان ما، با وجود بازنشستگی، همچنان تجربیات گرانبهایی دارند و تمایل دارند در جامعه مشارکت داشته باشند.

رضازاده افزود: شهرداری تهران به خوبی این نیاز را درک کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه مشارکت اجتماعی سالمندان انجام داده است. این برنامه‌ها شامل رویدادهای متنوعی است که تاکنون برگزار شده و در جهت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری سالمندان تلاش می‌کند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور تصریح کرد: هدف ما در دبیرخانه شورای ملی سالمندان این است که سالمندان فعالی داشته باشیم؛ سالمندانی که به حضور در جامعه، مشارکت‌های اجتماعی و انتقال تجارب به نسل‌های جدید علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در دومین سال برگزاری این جشنواره، شهرداری تهران توانسته است انگیزه سالمندان را برای شرکت در این رویداد افزایش دهد، ادامه داد: امسال تمرکز بیشتری بر هنرهای تجسمی و صنایع دستی بوده و طی نشست‌هایی، کارها تخصصی‌تر شده است. البته برنامه‌ریزی‌های لازم برای سایر موضوعات هنری در آینده انجام خواهد شد.

رضازاده در ادامه گفت: این جشنواره به مناسبت روز جهانی سالمند که مصادف با ۹ مهرماه است، برگزار می‌شود. امسال به دلیل شرایط منطقه‌ای و برخی مشکلات، برنامه‌ها با تأخیر انجام شد، اما به هر حال، هدف این است که این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.

مراسم رویداد گنجینه‌های شهر تهران در راستای شناسایی و معرفی توانمندی‌های سالمندان شهر تهران در رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی با هدف تجلیل از سالمندان در شهر تهران برگزار شد که به منظور قدردانی از نسلی است که بخش مهمی از تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های جامعه را به دوش کشیده است. تجلیل از سالمندان نه‌تنها پاسخی به تلاش‌ها و فداکاری‌های آنان است، بلکه تأکیدی بر اهمیت احترام به انسان‌هایی است که سال‌ها از عمر خود را صرف ساختن آینده‌ی بهتر برای دیگران کرده‌اند.

این تکریم می‌تواند در قالب‌های مختلف مانند احترام و محبت در برخوردهای روزمره، فراهم کردن نیازهای اساسی سالمندان و گرامی داشتن آن‌ها در مناسبت‌های خاص انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ