زاخارووا: طرح پیروزی «زلنسکی» مجموعه‌ای از شعارهای بی ربط است

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز درباره «طرح پیروزی» اوکراین اعلام کرد: طرح پیروزی رئیس جمهور اوکراین، مجموعه‌ای از شعارهای بی ربط و نامنسجم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه درباره «طرح پیروزی» اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح پیروزی زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) مجموعه‌ای از شعارهای بی ربط و نامنسجم است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه شده است: زلنسکی؛ ناتو را به درگیری مستقیم با روسیه سوق می‌دهد و مجدداً بر کسب مجوز حمله به خاک روسیه پافشاری می‌کند.

بیانیه ماریا زاخارووا می‌افزاید: این طرح با هدف استخراج پول و به نمایش گذاشتن قابلیت‌های تروریستی خود ارائه شده است.

گفتنی است که چارلز میشل، رئیس شورای اروپا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست این هفته سران اتحادیه اروپا دعوت کرده است تا او «نقشه پیروزی» علیه روسیه را ارائه دهد.

همزمان با سومین سال عملیات ویژه روسیه در اوکراین، زلنسکی به‌دنبال جلب حمایت متحدان غربی کی‌یف است و برای آنچه شکست روسیه خوانده، طرحی را موسوم به «نقشه پیروزی» تهیه کرده است!

حمایت نظامی از کی‌یف و تقویت بخش انرژی آسیب‌دیده اوکراین در زمره موضوعاتی است که سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه در بروکسل در دستور کار دارند.

زلنسکی همزمان با ورود اوکراین به سومین زمستان سخت جنگی، هفته گذشته تور فشرده خود به پایتخت‌های اروپایی از جمله برلین، لندن، پاریس و رم به اتمام رساند. با توجه به در پیش بودن زمستان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر آمریکا و حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های کلیدی انرژی اوکراین، رئیس جمهور این کشور به تمام حمایت ممکن نیاز دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ