برگزاری "جام برنامه‌سازی رایان" به میزبانی ۵ دانشگاه کشور

اقتصاد ایران: "مسابقات جام رایان" با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور برنامه‌نویسان برتر ۱۰ و ۱۱ آبان ماه به میزبانی پنج دانشگاه کشور برگزار می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "مسابقات جام رایان" با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور برنامه‌نویسان برتر 10 و 11 آبان ماه در شهر یزد برگزار می‌شود.

حوزه­‌ فناوری اطلاعات از اهمیت بسزایی در تمام حوزه ها و فناوری های نوظهور برخوردار است و توسعه مهارت برنامه‌سازی و تربیت نیروهای متخصص در این زمینه می‌تواند سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های مرز دانش را سرعت بخشیده و جایگاه ایران را در فناوری‌های نوظهور، ارتقا بخشد.

نخستین دوره‌ مسابقات جام رایان و مسابقات بین‌المللی برنامه سازی رایان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توسط دانشگاه صنعتی شریف با هدف کسب مرجعیت علمی در منطقه، ارتقاء توانمندی‌های فنی بین علاقه‌مندان و ایجاد ارتباطات بین‌المللی با جوایز ارزنده (بیش از 40 هزار دلار) برگزار می‌شود.

 "مسابقات جام رایان" این بار میزبان ما در شهرهای یزد، مشهد، سمنان، اهواز و تبریز خواهد بود.

این مسابقات با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال در راستای توانمندسازی دانشجویان و آمادگی بیشتر برای مسابقات بین المللی رایان و با حضور برنامه‌نویسان برتر در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

اولین دوره‌ مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا در روز‌های 4 و 5 مردادماه برگزار‌ شد. 41 تیم شرکت کننده در این مسابقات از دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، قزوین، مشهد، سبزوار، کاشان، یزد، سمنان، ملایر، بابل،  همدان، اهواز ، اراک و ... در تیم‌های دو یا سه نفره شرکت کردند.

دانشگاه شیراز، دومین میزبان مسابقات ملی جام رایان بود. مسابقه ملی برنامه سازی دانشجویی دانشگاه شیراز، 11 و 12 مرداد در محل انجمن علمی بخش مهندسی و علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این دور از برگزاری مسابقات برنامه‌نویسی، پذیرای نزدیک به 100 دانشجو در قالب 35 تیم دو تا سه نفره از 19 دانشگاه ایران (از استان های اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، همدان و یزد) بود و طی آن، تیم ها پس از پذیرش و شرکت در یک مسابقه تمرینی در روز 11 مرداد، در روز 12 مرداد به مدت پنج ساعت با یکدیگر در حل مسائل الگوریتمی به رقابت پرداختند.

زمان‌بندی مسابقات دانشگاهی در پاییز 1403 به شرح زیر است:

دانشگاه یزد: 10 و 11 آبان

دانشگاه سجاد مشهد: 17 و 18 آبان

دانشگاه سمنان: 23 و 24 آبان

دانشگاه شهید چمران اهواز: 1 و 2 آذر

دانشگاه تبریز: 8 و 9 آذر

به دوازده تیم برتر هر یک از مسابقات دانشگاهی جوایزی به شرح زیر اهدا خواهد شد:

تیم اول مسابقه: 10 میلیون تومان

سه تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): شش میلیون تومان

سه تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم): چهار میلیون تومان

پنج تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر دو تیم): دو میلیون تومان

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسابقات جام رایان به نشانی rayancup.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با مسابقات بین­ المللی برنامه سازی و هوش مصنوعی رایان به سایت‌های https://ai.rayan.global     https://rayan.global مراجعه کنند.

در صورت نیاز، شماره 09192235347 در شبکه اجتماعی "بله" آماده پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ