واحدهای زلزله‌زدگان کاشمر باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق تعهد داده شده تمامی واحدهای زلزله‌زدگان کاشمر باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل منبتی اظهار کرد: طبق تعهد داده شده تمامی واحدهای زلزله‌زدگان کاشمر باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد اما پیش‌بینی ما این است که در صورت تخصیص اعتبارات و همراهی بانک‌ها ظرف ۴ ماه آینده تمامی واحدهای آسیب‌دیده به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: به دنبال وقوع سیل و زلزله در ابتدای سال ۱۴۰۳ در سطح استان به ویژه در مشهد و سایر شهرستان‌ها نظیر کاشمر، بنیاد مسکن بر اساس مأموریتی که دارد در ۷۲ ساعت نخست، نسبت به اعزام کارشناس و بازدید میدانی به صورت خانه به خانه اقدام کرد و میزان خسارت وارده را مورد ارزیابی قرار داد.

وی گفت: در همین رابطه ارزیابان فرم‌های کارشناسی مصوب برای خانه‌های حادثه دیده را تهیه کردند و احراز شد که کدام واحدها در زمره واحدهای احداثی و کدام واحدها در زمره واحدهای تعمیری قرار می‌گیرند که هم برای حادثه سیل در شهر مشهد و هم برای زلزله کاشمر این فرایند انجام شد.

منبتی افزود: برای زلزله‌ای که ۲۹ خرداد امسال در منطقه کاشمر اتفاق افتاد، ما با اعزام و بسیج حدود ۴۰۰ نیرو به عنوان ارزیاب، میزان خسارت وارده را ارزیابی کردیم که نتایج این ارزیابی‌ها به اداره کل مدیریت بحران استان خراسان و همچنین دفتر مرکزی بنیاد مسکن اعلام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: فرآیند کار به این صورت است که موضوع از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران پیگیری می‌شود و تخصیص اعتبار لازم از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و پس از ابلاغ و تخصیص به بانک‌های عامل در استان، بنیاد مسکن وارد عمل شده و کار ساخت و ساز را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اما بنیاد مسکن خراسان رضوی از ابتدا و بدون هیچ‌گونه تخصیص اعتباری، با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی خود وارد عمل شد و با ارتباطاتی که با استان‌های دیگر داشت از ظرفیت ماشین آلات آنها برای آواربرداری استفاده کرد.

منبتی گفت: در منطقه کاشمر به ویژه در مناطق روستایی، ۹۰۰ واحد شناسایی شد و کار آواربرداری آن بدون تخصیص هیچ‌گونه اعتباری به صورت کامل انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه بر این با استفاده از ظرفیت داخلی بنیاد مسکن استان، مصالح مورد نیاز شامل حدود ۴۲۲ دستگاه سازه پیچ و مهره و حدود ۳۰۰ تن میلگرد و بولت به منطقه ارسال و به متقاضیان تحویل داده شد که این اقدام موجب تسریع در انجام عملیات شد.

وی با ارائه آماری از اقدامات انجام شده در کاشمر گفت: از ۹۰۰ واحد حادثه دیده، تاکنون ۸۲۷ واحد پی کنی انجام شده و ۶۶۴ واحد شفته‌ریزی و بالغ بر ۴۵۰ واحد فوندانسیون اجرا شده است به‌طوری‌که تاکنون ۲۳۱ واحد اسکلت نصب شده و ۱۷۰ واحد به مرحله اجرای سقف رسیده که این پیشرفت فیزیکی تاکنون با استفاده از منابع داخلی پیش رفته است.

منبتی خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت اجرا و بازسازی سریع مناطق سانحه دیده کاشمر آن هم بدون تخصیص اعتبار، بازسازی مناطق زلزله‌زده کاشمر، به‌عنوان یک رکورد و کار خاص در کارنامه کاری بنیاد مسکن استان خراسان ثبت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ