حمایت افغانستانی‌ها از مواضع رهبر انقلاب در «جمعه نصر»

اقتصاد ایران: چهره‌های مهاجر افغانستانی در ایران اعم از شیعه و سنی در نشستی مشترک از مواضع رهبر معظم انقلاب حمایت، و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را به شدت محکوم کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چهره‌های مهاجر افغانستانی مقیم ایران اعم از شیعه و سنی از جمله نمایندگان گروه‌های مختلف مهاجرین، علمای دینی و شخصیت‌های سیاسی افغانستانی در نشستی مشترک حمایت کامل خود از مواضع رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را به شدت محکوم کردند.

در بخشی از بیانیه این نشست آمده است: به فرموده رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه تهران، افغانستان یکی از محورهای اصلی مقاومت است که چندین دهه با اشغالگران متجاوز مبارزه کرده است و بعد از این هم مردم این کشور در هر صحنه‌ای که لازم باشد حضور خواهند یافت.  

کشور افغانستان , مهاجرین افغانستانی , لبنان , جمهوری اسلامی ایران ,

در این بیانیه از جهاد گران عرصه تبلیغ و تبیین خواسته شد، با تحلیل محتوای عمیق سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره «کمربند دفاع و استقلال از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان»، به این فرمایش حکیمانه به مثابه منشور جهاد و مقاومت توجه جدی نشان دهند.

در این نشست مشترک با اشاره به سکوت و قصور برخی از سران کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، بر وحدت امت اسلامی از جبهه مقاومت تاکید شد.

کشور افغانستان , مهاجرین افغانستانی , لبنان , جمهوری اسلامی ایران ,

شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد دو فرمانده سرافراز جبهه مقاومت شهیدان «سید حسن نصرالله» و «اسماعیل هنیه»، تاکید کردند این شهیدا بخشی جدایی ناپذیر از قلب‌های امت اسلامی هستند که بسان مشعل‌های فروزان، همواره بر تارک تاریخ خواهند درخشید و از این پس روحی تازه در کالبد جبهه مقاومت خواهند دمید.

پیش از این نیز مهاجران افغانستانی مقیم مشهد آیین‌های دیگری را در حمایت از جبهه مقاومت برگزار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه که به «جمعه نصر» مشهور شد، ضمن بزرگداشت مقام سید شهید مقاومت سید حسن نصرالله سخنان مهمی را درباره وضعیت منطقه و لزوم مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی بیان و بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ