اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره غزه پیامدهای خطرناکی دارد

اقتصاد ایران: کمیسر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره توجیه حمله به تأسیسات غیرنظامی در غزه واکنش نشان داد و نگرانی عمیق خود را نسبت به این موضع‌گیری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المسار الاخباری، فرانچسکا آلبانز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی، به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان که حملات به تأسیسات غیرنظامی در غزه را توجیه می‌کند، واکنش نشان داد و نسبت به این موضع‌گیری ابراز نگرانی شدید کرد.

آلبانز، به‌عنوان یک کارشناس مستقل وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که این اظهارات آلمان پیامدهای جدی و خطرناکی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

وی از وزیر خارجه آلمان خواست تا شواهدی در حمایت از ادعاهای خود ارائه دهد و توضیح داد که نمی‌توان فقدان «حمایت از اهداف غیرنظامی» را با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سایر مناطق توجیه کرد.

وی تصریح کرد که انتخاب سیاسی آلمان در حمایت از رژیمی که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شود، پیامدهای حقوقی جدی به همراه دارد و بر نیاز به بازنگری کامل در مواضع سیاسی کشورهای غربی، با توجه به شرایط انسانی دشوار مردم فلسطین، تأکید کرد.

پیش از این، وزیر خارجه آلمان طی سخنانی در پارلمان این کشور به شکلی وقیحانه و گستاخانه از کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی حمایت کرده و مدعی شد: دفاع از خود تنها به معنی حمله به «تروریست‌ها» نیست بلکه شامل نابودی آنها می‌شود.

وی در چارچوب ادعاهای تکراری رژیم صهیونیستی و حامیان آن مدعی شد که «حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند و به همین دلیل، مکان‌های غیرنظامی در غزه، به دلیل استفاده حماس از آنها، وضعیت حفاظت شده خود را از دست می‌دهند. این چیزی است که آلمان پای آن می‌ایستد و این تعریف امنیت اسرائیل برای ماست».

این صحبت‌های گستاخانه وزیر خارجه آلمان خشم بسیاری از مردم دنیا را برانگیخته و بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ