دیدار عراقچی با پادشاه اردن

اقتصاد ایران: وزیر خارجه کشورمان در پایتخت اردن با پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه به اردن سفر کرده است، صبح امروز با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت امنیتی منطقه و تلاش‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و جهان اسلام جهت وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ افروزی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابراز نگرانی و اندوه شدید از وضعیت بسیار ناگوار مردم آواره غزه و لبنان که اکنون از امکانات اولیه برای ادامه زندگی نیز محروم شده‌اند، خواستار بسیج همه ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انساندوستانه شد.

پادشاه اردن نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جاری در منطقه و  خطرات و عواقب جدی ناشی از گسترش دامنه منازعه و ناامنی بر همه کشورها، بر عزم اردن برای هرگونه مساعدت و مشارکت در ابتکارات و روندهای معطوف به حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اراده دو‌ کشور برای توسعه روابط دوجانبه و استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌ها در خصوص تحولات منطقه در راستای کمک به حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در شبکه ایکس در این باره نوشت: عراقچی وزیر امور خارجه در دیدار با پادشاه اردن، دیدگاه‌های ایران در مورد وضعیت حساس امنیتی منطقه - در نتیجه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را تشریح نمود.

در این دیدار بر عزم مشترک دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تاکید شد.

اعتقاد راسخ ایران و اردن این است که نیازمند همبستگی قاطع و اقدام جمعی برای توقف تجاوزات و جنایات، حفاظت از جان بیگناهان، و حراست از امنیت و ثبات منطقه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این با ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفتگو کرده بود.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد تبادل نظر و مشورت قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ