محدودسازی حساب برای دریافت تسهیلات بانکی خلاف قانون است

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی بانک‌ها زمان ارائه تسهیلات، متقاضیان را مجبور به سپرده‌گذاری می‌کردند. همچنین برخی نیز بخشی از تسهیلات پرداخت شده را تا پایان پرداخت اقساط مسدود می‌کردند که این اقدام خلاف قوانین بانک مرکزی است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ذبیح‌الله خداییان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز چهارشنبه 25 مهر در نشست خبری خود درباره گزارش‌هایی مبنی بر فروش سمند و سورن EF7 با موتورهای معمولی توسط ایران‌ خودرو گفت: یکی از گلایه‌های مردم و حتی گزارش‌هایی که از طریق سامانه 136 به سازمان بازرسی وارد می‌شود، شکایات مربوط به وزارت صمت و خودروسازان به لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش خودروهاست.

قرارداد شستا با ستاد اجرایی را زیر نظر داریم

وی همچنین درباره قرارداد شستا برای خریداری سهام دو شرکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام به مبلغ 600 هزار میلیارد تومان بدون اخذ تأییدیه از سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: مدیرعامل شستا طبق توافقنامه‌ای که میان شستا و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده، 45 درصد گروه مالی مفید و 10 درصد پتروکیمیا را با برآوردی که به مبلغ 53 هزار میلیارد ریال بود، خریداری کرده است و مقرر شده بود که 25 درصد از ثمن معامله را در هشت قسط پرداخت کنند که این مبلغ پرداخت نشد و بخش کمی از پیش‌پرداخت به فروشنده یعنی ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت شد.

وی ادامه داد: بازرسان پس از اطلاع از موضوع ورود کردند که ابهاماتی در قرارداد وجود داشت.

خداییان توضیح داد: در رابطه با تأمین منبع مالی این قرارداد ابهام وجود داشت چرا که در قانون برنامه هفتم توسعه سازمان‌های بازنشستگی مکلف شدند تا شرکت‌های خود را واگذار کنند نه اینکه اضافه کنند همچنین گروه مفید پروژه‌های زیادی دارد که هنوز اتمام پیدا نکرده است و متأسفانه بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، زیان‌ده هستند.

وی افزود: با ورود سازمان بازرسی و مخالفت سازمان تأمین‌ اجتماعی و وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی بعید است که این قرارداد به نتیجه برسد و باید ببینیم که وزارت رفاه چه تصمیمی برای این قرارداد خواهد گرفت.

محدودسازی حساب برای دریافت تسهیلات بانکی خلاف قانونی است

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره مسدودسازی سپرده‌های بانکی برای متقاضیان تسهیلات گفت: برخی بانک‌ها زمان ارائه تسهیلات، متقاضیان را مجبور به سپرده‌گذاری می‌کردند همچنین برخی نیز بخشی از تسهیلات پرداخت شده را تا پایان پرداخت اقساط مسدود می‌کردند که این اقدام خلاف قوانین بانک مرکزی است.

وی متذکر شد: بازرسان در این زمینه ورود کردند و با کمک بانک مرکزی، هشدارهایی در این زمینه به بانک‌ها داده شد همچنین نسبت به اصلاح سامانه‌های مرتبط اقدام شد از این رو اگر بانکی این اقدام خلاف قانون را مرتکب می‌شد بانک مرکزی متوجه می‌شد و طبیعتاً بانکی که برخلاف قوانین عمل می‌کرد برخورد لازم صورت می‌گرفت و در رابطه با این موضوع بررسی‌ها و بازرسی‌های متعددی انجام شد و این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ