حماس:اسرائیل به سازمان ملل و جامعه جهانی توهین می‌کند

اقتصاد ایران: جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی غیرنظامیان گرسنه در شمال نوار غزه را قتل عام می‌کند، تاکید کرد که حملات این رژیم به مقرهای آژانس آنروا و تاسیسات سازمان ملل در غزه، دهن‌کجی آشکار به سازمان ملل و جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت و صلح جهانی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در شمال نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش جنایتکار صهیونیستی مرکز توزیع کمک‌های آژانس آنروا در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را، در حالی که تعداد زیادی از شهروندان و اغلب، زنان و سالمندان منتظر دریافت کمک بودند، مورد هدف قرار داد.

حماس افزود: این جنایت رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت و زخمی شدن حدود 40 شهروند فلسطینی شد، یک جنایت جدید از جانب صهیونیست‌ها و در چارچوب جنگ نسل کشی این رژیم و اجرای طرح موسوم به طرح ژنرال‌ها برای آوارگی ملت ما در شمال نوار غزه است.

این جنبش تاکید کرد: بمباران‌های وحشیانه تاسیسات سازمان ملل متحد، قتل عام کورکورانه غیرنظامیان و تداوم هدف قرار دادن ده‌ها مقر و تاسیسات بین المللی در نوار غزه، به معنای دهن کجی و توهین آشکار رژیم اشغالگر به جامعه بین‌المللی و سازمان ملل است. این وضعیت، مستلزم انجام یک اقدام بین‌المللی فوری برای توقف تروریسم و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی است که صلح و امنیت جهانی را با جنایات خود و نقض فاحش قوانین بین‌المللی، تهدید می‌کند.

ارتش رژیم اشغالگر از حدود دو هفته قبل در راستای اجرای طرح کثیف موسم به طرح «ژنرال‌ها» برای آوارگی و قتل عام مردم شمال غزه، یک حمله نظامی وحشیانه با انواع سلاح‌های مرگبار از جمله ربات‌های انفجاری علیه این منطقه آغاز کرده و از آن زمان تاکنون اجازه ورود هیچگونه آب و مواد غذایی را به شمال غزه نداده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در گزارشی به این منظور اعلام کرد: 400 هزار فلسطینی در شمال نوار غزه، به دلیل گرسنگی و تشنگی در نتیجه تصمیم اسرائیل برای محاصره وحشتناک این منطقه و ممانعت از رسیدن کمک‌ها و کالاها برای چند هفته، در معرض خطر مرگ قرار دارند و اسرائیل می‌خواهد شمال غزه را از ساکنان آن خالی کند.

این سازمان حقوق بشری افزود: حدود 200 هزار فلسطینی در بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا به مدت 10 روز کامل، هیچگونه مواد غذایی و آب آشامیدنی به دست نیاورده‌اند. ده‌ها فلسطینی محاصره شده در اردوگاه جبالیا که از شدت گرسنگی و تشنگی به مرکز تدارکات آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) رفتند، ارتش اسرائیل آنها را با موشک و پهپاد هدف قرار داد و قتل عام کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ