امنیت غذایی پایدار؛ اولویت دولت برای سلامت جامعه

اقتصاد ایران: معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا، تأکید کرد که تأمین امنیت غذایی پایدار و دسترسی به غذای سالم برای همه هموطنان از اولویت‌های دولت است. او همچنین به چالش‌های موجود در زمینه سوءتغذیه و ضرورت همکاری گسترده برای حل این مسائل اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا، تأکید کرد که تأمین امنیت غذایی پایدار و دسترسی به غذای سالم برای همه هموطنان از اولویت‌های دولت است. او همچنین به چالش‌های موجود در زمینه سوءتغذیه و ضرورت همکاری گسترده برای حل این مسائل اشاره کرد.


در روز جهانی غذا، دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت غذایی پایدار و غذای سالم برای تمامی افراد، اعلام کرد که این موضوع از اولویت‌های دولت چهاردهم است. او در پیامی به مناسبت این روز گفت: «غذا بعد از آب و هوا سومین نیاز اساسی بشر برای حیات است و هر ساله از سوی سازمان ملل جشن روز جهانی غذا برگزار می‌شود.»

دکتر رییسی به شعار امسال سازمان FAO با عنوان «حق داشتن غذا، برای زندگی بهتر و آینده‌ای بهتر» اشاره کرد و افزود: «گرسنگی همچنان یکی از مشکلات جدی در جهان است. حدود 733 میلیون نفر به دلایل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی، درگیری‌ها و رکود اقتصادی با گرسنگی مواجه هستند.»

او همچنین به این نکته پرداخت که بیش از ۲.۸ میلیارد نفر در جهان توانایی تأمین یک رژیم غذایی سالم را ندارند و رژیم‌های غذایی ناسالم عامل اصلی اشکال مختلف سوءتغذیه به شمار می‌روند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر لزوم تغییر در سیستم‌های کشاورزی به منظور کاهش تغییرات آب و هوایی و حمایت از زندگی پایدار تأکید کرد. او اظهار داشت: «برای ایجاد یک دنیای غذایی امن و مغذی برای همه، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های وسیع، نوآوری و همکاری بین‌المللی وجود دارد.»

دکتر رییسی در پایان به اقدامات وزارت بهداشت اشاره کرد و اعلام کرد که این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا هم با کمبود مواد مغذی مقابله کند و هم اقداماتی مؤثر برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام دهد.

این پیام به روشنی نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای بهبود وضعیت امنیت غذایی و سلامت جامعه است و نیاز به همکاری همه‌جانبه را در این زمینه مورد تأکید قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ