نقش مهم مسابقات مناظره دانشجویی در شکل گیری فرهنگ گفتمان

اقتصاد ایران: کرج- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: ما به شدت به ایجاد مسیرهای گفتگو و شکل‌گیری فرهنگ گفتمان نیاز داریم که مسابقات مناظره می‌تواند نقش مهمی برای تحقق آن داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا فیروزی صبح چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: مسابقات مناظره دانشجویان البرزی در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی اجرا شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: بر این اساس جهاد دانشگاهی به فراخور نقش فرهنگی خود بحث مناظرات دانشجویی را به طور جدی دنبال کرده و امسال هم سیزدهمین دوره این مسابقات در کشور برگزار خواهد شد. این مسابقات در استان البرز از سال ۱۳۹۵ و از دوره پنجم آغاز شد.

وی عنوان کرد: طی این هشت دوره ۷۲۰ دانشجو در قالب ۱۸۰ تیم از دانشگاه‌های استان استان به مناظره پرداخته و تیم‌های برتر به مراحل بعدی راه پیدا کرده‌اند. هر دوره از این مسابقات در یک دانشگاه برگزار شده و تقریباً همه دانشگاه‌های استان این مسابقات را میزبانی کرده‌اند.

فیروزی بیان کرد: دوره پنجم به میزبانی دانشگاه خوارزمی با حضور هشت تیم، دوره ششم به میزبانی دانشگاه خوارزمی با حضور ۱۴ تیم، دوره هفتم به میزبانی همزمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور، علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و خوارزمی با حضور ۲۴ تیم برگزار شد.

وی افزود: دوره هشتم به میزبانی دانشگاه‌های فرهنگیان و خوارزمی با حضور ۳۲ تیم، دوره نهم به میزبانی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران با حضور ۲۲ تیم، دوره دهم به صورت مجازی به میزبانی جهاد دانشگاهی با حضور ۱۸ تیم و دوره یازدهم به میزبانی دانشگاه خوارزمی با حضور ۱۲ تیم برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به برگزاری دوره دوازدهم به میزبانی دانشگاه خوارزمی با حضور ۱۸ تیم مطرح کرد: در سال ۹۷ یک مسابقه مناظره مختص دانشگاه‌های علمی کاربردی با حضور ۱۶ تیم و مرحله منطقه‌ای (تهران و البرز) هشتمین دوره هم در البرز با حضور ۱۶ تیم برگزار شد.

فیروزی در پایان با بیان اینکه مهمترین موتور محرکه تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب دانشجویان هستند، اظهار کرد: در این راستا به شدت به ایجاد مسیرهای گفت وگو و شکل‌گیری فرهنگ گفتمان نیاز داریم که مسابقات مناظره می‌تواند نقش مهمی برای تحقق آن داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ