ثبت ۷ وقف جدید در استان فارس طی سال جاری

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ثبت ۷ وقف جدید در نقاط مختلف فارس طی سال جاری به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به ثبت ۷ مورد وقف جدید در سال جاری در استان فارس گفت: شاخص ترین وقف امسال مربوط به یک دستگاه آپارتمان به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان در شهرستان جهرم فارس است که برای خدمت به معلولان در هفته وقف رونمایی شد.

وی با بیان اینکه از هفت وقف امسال ۳ مورد مربوط به شهرستان مُهر، ۲ مورد شهرستان جهرم، یک مورد شهرستان شیراز است، گفت: ارزش کل این موقوفات بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: اخیراً یکی دیگر از نیک‌اندیشان شهرستان جهرم یک قطعه باغ مرکبات به مساحت ۲۹۹۳ متر را در شهرستان جهرم وقف کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی در پاسخ به اینکه موقوفات بیشتر حول چه نیاتی است، گفت: وقف اقدامی دامنه‌دار است و واقفان نسبت به خیران افراد متفاوتی هستند و از آنجا که ما به سمت و سوی نیات جدید پیش رفته‌ایم تلاش می‌شود تا با مشاوره توسط کارشناسان وقف به نیازهای جامعه در حوزه موقوفات توجه بیشتری شود.

مدیرکل اوقاف فارس، توجه به وقف جمعی و وقف پول را نیز در دستور کار دانست و افزود: شاید پیش از این وقف کردن بیشتر مختص افراد ثروتمند بود اما امروز با کلید زدن موضوع وقف جمعی چند نفر می‌توانند با هم یک وقف را ثبت کنند و همگی در این امر خیر سهیم باشند.

حجت‌الاسلام موسوی، وقف پول را یکی از روش‌های نوین وقف عنوان کرد که سازمان اوقاف برای ترویج آن ورود کرده است.

وی در توضیح این روش گفت: هر فردی می‌تواند به جای رقبه زمین، حساب بانکی خود را وقف کند، به این معنا که هر پولی به آن حساب آمد، حکم وقف دارد و در این صورت سود پول هزینه نیت واقف می‌شود.

موسوی افزود: برای این کار استفتاء پول و سهام از محضر مقام معظم رهبری و علما انجام شده است و این یکی از روش‌های نوین و کارآمد برای ثبت وقف‌های جدید با نیات مورد نیاز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان این‌که درمجموع، یک‌هشتم موقوفات کشور در استان فارس قرار دارد و این استان از این نظر در ردیف استان‌های الف کشور قرار دارد تصریح کرد: کمک به بیماران صعب‌العلاج و کمک به کودکان بی‌سرپرست، کمک به ایتام، افراد بد سرپرست و معلولان، تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان، طلاب و دانشجویان، کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه، برپایی عزاداری سیدالشهدا و جشن ولادت ائمه اطهار و ساخت مسجد و حسینیه نشان‌دهنده تنوع نیات در موقوفات فارس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ